مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از دستگیری ۱۴ حفار غیر مجاز در این استان طی دوماه اخیر خبر داد و گفت: ۴ نفر از این افراد از اتباع کشور افغانستان بوده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،"غلامرضا فرخی" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در ۲ ماه گذشته بیشتر حفاری‌های غیر مجاز استان در شهرستان‌های کوهبنان، بردسیر و ارزوئیه صورت گرفته که متخلفان جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی با بیان اینکه حفاری غیرمجاز با هر وسیله‌ای، به قصد به دست آوردن اشیای عتیقه و آثار فرهنگی- تاریخی مطلقاً ممنوع می‌باشد و جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه حفاران غیر مجازدستگیر شده هیچ شی عتیقه‌ای در حفاری‌های خود پیدا نکرده اند و تنها محوطه‌های باستانی را با هدف کشف اشیاءعتیقه تخریب کرده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: به دنبال دستگیری این افراد تعدادی آلات و ادوات حفاری از قبیل: فلزیاب، بیل مکانیکی، کپسول هوا و ... نیز کشف و ضبط شده است.

فرخی در ادامه به فرهنگ سازی‌های موثر یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان در جهت حفاظت از اموال تاریخی اشاره و تصریح کرد: این اداره کل برای حفاظت و نگهداری از اشیای فرهنگی و باستانی اهدایی مردم و یا هرگونه شی دیگری که نشانگر پیشینه، تاریخ و فرهنگ این خطه باشد، آمادگی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پایان از مردم فرهنگ دوست استان کرمان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک و یا وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی مراتب را از طریق شماره تلفن ۳۲۴۵۰۵۵۲ به فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

دستگیری اتباع بیگانه در حال حفاری بناهای تاریخی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار