مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: با تصویب شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته انتخاب شد.

انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت:در روزهای گذشته در نشستی که با حضور پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهران برگزار شد ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی و اعلام شد.

شنبه زاده اضافه کرد: گلیم نقش برجسته مهم ترین و شاخص ترین صنعت دستی استان ایلام است و با توجه به شاخص هایی از جمله پیشنیه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت به عنوان شهر ملی انتخاب شده است.

وی افزود: انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته مقدمه ای برای انتخاب به عنوان شهر جهانی در آینده است و باید اقدامات لازم در زمینه جهانی شدن گلیم نقش برجسته ایلام انجام شود.

شنبه زاده اظهار کرد: با انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته از این پس باید فعالیت های گسترده ای در راستای تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی استان انجام شود.

وی گفت:انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق صنایع دستی استان و همچنین معرفی بیشتر این صنعت در سطح ملی و جهانی دارد.

انتهای پیام/اس

 

 

گلیم نقش برجسته ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.