معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای حمایت از بخش تولید صندوق ضمانت تعاون تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات را با سفته بانکی ضمانت می کند.

صندوق ضمانت تعاون تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات را ضمانت می کندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی منصوری شامگاه دوشنبه در کارگروه اشتغال کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: طرح اشتغال پایدار روستایی به منظور دسترسی بهتر روستاییان به تسهیلات بانکی تهیه و به اجرا درآمده است تا از این طریق کارآفرینی در این مناطق توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد تعدادی از بانک ها نتایج طرح مذکور را با چالش مواجه کرده است، عنوان کرد: انتظار می رود بانک ها با متقاضیان نهایت همکاری و تعامل را داشته باشند و برای تحقق اهداف تعیین شده این طرح هم تلاش کنند.

وی اضافه کرد: بانک ها در ارتباط با ۲۰ درصد سهم آورده متقاضیان می توانند املاک و آورده های غیر نقدی آنها را مورد پذیرش قرار دهند و در این رابطه هم ملاک تامین وجوه نقدی نیست ونباید این افراد را مجبور به تامین آن کنند.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به تامین ضمانت متقاضیان اشاره کرد و اظهارداشت: صندوق ضمانت تعاون تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات را با سفته بانکی ضمانت می کند.

منصوری ادامه داد: طرح های تا ۲۵۰ میلیون تومان برای این صندوق در استان کردستان معرفی تا روستاییان از مزایای آن بهره مند شوند.

به گفته وی روند فعالیت بانک ها در پرداخت تسهیلات از اردیبهشت ماه تاکنون هر چند رضایت بخش نیست اما تا حدودی سرعت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این وزارت خانه برای تعیین تکلیف این طرح خواستار تمدید آن تا شهریور سال جاری از رئیس جمهوری شده است، گفت: دکتر روحانی علاوه بر موافقت با تمدید مدت زمان همچنین دستور ابلاغ ۵۰ درصد مرحله دوم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را به برنامه و بودجه صادر کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه تعارفی با هیچ کدام از مسئولان استان در تحقق برنامه های حوزه اشتغال نداریم، گفت: فرمانداران باید هر کدام از مدیران بانک ها در شهرستان ها را که در پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال عملکرد مطلوبی ندارند معرفی کنند.

حسین فیروزی بیان کرد: متاسفانه تعدادی از مدیران و کارشناسان بانک ها و دستگاه های اجرایی به دلیل کم تجربگی اهمیت موضوع طرح های اشتغال را درک نکردند و این باعث شده عملکرد استان در زمینه پرداخت تسهیلات کاهش یابد.

انتهای پیام/ز

۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ضمانت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.