شماری از دیپلمات‌های سابق برجسته آمریکایی در نامه‌ای، به وزیر خارجه آمریکا درباره بسته شدن دفتر امور پناهندگان هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سی دو دیپلمات سابق برجسته آمریکایی و 11 گروه امدادرسانی در نامه ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در خصوص حذف دفتر امور پناهندگان هشدار دادند و اعلام کردند این اقدام می تواند اشتباهی بزرگ به شمار رود.

این دیپلماتها و مشاوران امنیت ملی سابق آمریکا، که در دولتهای دموکرات و جمهوری خواه خدمت کرده اند، اعلام کردند حذف دفتر «جمعیت، پناهندگان و مهاجرت» ( پی آر ام) می تواند بر توانایی آمریکا در تأثیرگذاری بر سیاست جهانی پناهندگی تأثیر بگذارد.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم حذف معاونت «جمعیت، پناهندگان و مهاجران» (پی آر ام) پیامدهایی منفی بر تأثیرگذاری وزیر خارجه بر سیاست هایی خواهد داشت که برای آمریکا مهم است.

از میان افرادی که این نامه را امضا کرده اند، نام افراد برجسته‌ای همچون ویلیام برنز، معاون سیاسی سابق وزیر خارجه، رایان کروکر، سفیر سابق آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه و اریک شوارتز، رئیس سازمان بین المللی پناهندگان به چشم می خورد.

نامه این دیپلماتهای آمریکایی کمتر از یکسال پس از آن نوشته می شود که 58 کارشناس سیاسی به رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا در خصوص چنین اقدامی هشدار داده بودند.

دفتر جمعیت، پناهندگان و مهاجرت ( پی آر ام) معاونتی داخل وزارت خارجه آمریکاست که مسئولیت تنظیم سیاست های مخصوص به جمعیت، پناهندگان و مهاجران را بر عهده دارد.

شایان ذکر است، دولت ترامپ از سیاست های سختگیرانه مهاجرتی خود، از جمله ممنوعیت های مسافرتی علیه شماری از کشورها و بازداشت مهاجرانی که بطور غیرقانونی وارد آمریکا می شوند، حمایت کرده است.

سازمان ملل متحد، ماه گذشته اعلام کرد شمار جهانی پناهندگان با ثبت یک رکورد، از عدد 2.9 میلیون در سال 2017 به 25.4 میلیون افزایش یافته است که این آمار علاوه بر 43.1 میلیون نفری است که به اجبار آواره شده اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار