رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن گفت: بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن خریداری شده است.

خرید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در رزنبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا وثاقتی ، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن از خرید بیش از 60 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط اداره تعاون روستایی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این میزان گندم در 14 مرکز خریدی که توسط اداره تعاون روستایی شهرستان پیش‌بینی شده، خریداری شده است.

وی با بیان اینکه از 14 مرکز خرید پیش‌بینی شده بیش از 30 درصد از  ظرفیت آنها  تکمیل شده و با این وجود همچنان خرید گندم ادامه دارد، گفت: فضا مراکز خرید گندم شهرستان رزن در حال پر شدن است که نیاز به حمل گندم بسیار محسوس است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن با بیان اینکه تا اتمام کامل برداشت گندم روند خرید ادامه خواهد داشت، افزود: با پر شدن انبارهای مراکز خرید گندم، گندم‌های جمع‌آوری شده به سیلوها انتقال داده خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت انبارهای مسقف و روباز شهرستان رزن گفت: ظرفیت انبارهای مسقف شهرستان رزن 80 هزار تن و ظرفیت انبارهای روباز شهرستان 100 هزار تن است.

وثاقتی از انتقال بیش از 3 هزار تن گندم به سیلوها خبر و ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری توسط دولت در بهترین شرایط یک‌هزار و 300 تومان تعیین شده که با توجه به کیفیت و میزان سن‌زدگی، قیمت نهایی آن تعیین می شود.

وی خاطرنشان کرد: مراکز خرید به صورت 24 ساعته آمادگی دارند تا گندم کشاورزان را خریداری کنند.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن با اشاره به اینکه سال گذشته 90 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده بود خاطرنشان کرد: شهرستان رزن در سال گذشته رتبه نخست استان در خرید تضمینی گندم را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 150 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رزن خریداری شود.

وثاقتی ادامه داد: در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته به علت افزایش نزولات آسمانی در فصل بهار افزایش تولید و خرید گندم را در شهرستان رزن نسبت به سال گذشته را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به میزان خرید جو توسط اداره تعاون روستایی شهرستان رزن گفت: امسال بیش از 2 هزار و 300 تن جو از کشاورزان به صورت توافقی خریداری شده است.

 رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رزن قیمت جو خریداری شده از کشاورزان را 12 هزار و 500 ریال عنوان کرد و گفت: به علت قیمت خوب جو در بازار آزاد کشاورزان کمتر تمایل به فروش به تعاون روستایی دارند.

انتهای پیام/ج

بیش از ۶۰ هزار تن گندم از شهرستان  رزن خریداری شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.