اثری از سعیدرضا خوش شانس به جشنواره نمایشنامه‌نویسان آسیا در کره جنوبی راه یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید علی اصغر محدث مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تئاترنوشت «مرثیه‌ای برای مادمازل کارمو» نوشته سعیدرضا خوش‌شانس به جشنواره نمایشنامه‌نویسان آسیا (APF) در کره جنوبی راه یافت.

وی افزود: این جشنواره که با تمرکز بر جریان‌ها و چهره‌های نمایش‌نامه‌نویسی آسیا سالانه با همکاری انجمن بین‌المللی نمایشنامه‌نویسان سازمان یونسکو (IPF- ITI UNESCO) در کره‌ی جنوبی برگزار می‌شود امسال به اثری از سعیدرضا خوش‌شانس با عنوان «مرثیه‌ای برای مادمازل کارمو» توجه کرده است.

محدث ادامه داد: این جشنواره که میزبان نویسندگان، منتقدان، تئاترنویسان، تهیه‌کنندگان، ناشران و دراماتورژ‌هایی از کشور‌های آسیایی و اروپایی است به عنوان یکی از رخداد‌های معتبر در حوزه ادبیات نمایشی در آسیا به شمار می‌آید.

این جشنواره امسال از ١ تا ٩ سپتامبر ٢٠١٨ در بنیاد «Space for theatre art and creative small theater» منطقه بوچئونِ سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار می‌شود.

این اثر که با نگاهی به داستان نگریستن عزرائیل بر مردی و گریختن آن مرد در سرای سلیمان از دفتر اول مثنوی معنوی سروده مولانا جلال‌الدین محمدبلخی، نوشته شده است، داستان دوشیزه‌ای را در قرن شانزده در پاریس روایت می‌کند که در ماه نوامبر در خواب «مرگ» را می‌بنید و بنا به یک باور کهنه کاتولیک قرار است بمیرد تا قدیس شود؛ او در طول این اثر در زمان سفر می‌کند تا از دستان مرگ بگریزد، اما چنان که از این تقدیر گریزی نیست در قرن بیست‌ویکم در نیویورک در حالی که به یک مدل سرشناس لباس تبدیل شده است می‌میرد.

خوش‌شانس این اثر را در ٩ بازی نوشته است که سرشار از ویژه‌های چند فرهنگی و التقاطی است؛ در این اثر از خرده‌داستان‌هایی درباره سردابه‌های نمور کلیسا، شوالیه‌ها و سلحشوران اروپایی، خواب‌بین و فال‌گیر‌های کولی و جادوگران هندو گرفته تا استادان کنگ‌فوی شائولین، محله چینی‌های و سیاه‌پوستان نیویورک، طراحان مدل و لباس و گویندگان پرحرارت اخبار، دیده و شنیده می‌شود.

خوش‌شانس، که متولد ١٣٦٥ در شیراز است، بیش از یک دهه به عنوان نویسنده، تئاترنویس، مترجم و مدرس دانشگاه خود را معرفی کرده است؛ این نویسنده که فارغ التحصیل رشته ادبیات دراماتیک است، نوشتن آثاری از جمله، از یونان باستان تا جوون آدمیزاد، گاوچران‌های مفرغی، شش و بشِ شش مرداد، گربه‌ای چاردشت و پا در پوست گردو و اوراد باد‌های وحشی سرکش را در کارنامه هنری خود دارد.
انتهای پیام/ر

راهیابی نمایشنامه خوش شانس به جشنواره کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار