اولین رویداد استارتاپی شمال شرق کشور امروز در فردوس برگزار شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس،طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت:اهمیت حمایت از شرکت های دانش بنیان و نخبگان، کمتر از مدرسه سازی و بیمارستان سازی نیست و برگزاری رویدادهای استارتاپی فصل جدیدی در توسعه خراسان جنوبی است.

 

وی افزود:توسعه شرکت‌های دانش‌ بنیان در کشور و امتیازاتی که مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم برای شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی کرده است، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی دارد.

 

امیرحسنخانی گفت:کسب و کار دانش بنیان اگر چه ریسک و خطرپذیری بیشتری دارد اما تولید ثروت بیشتری را نیز به دنبال دارد و می‌تواند به ویژه در استان خراسان جنوبی اشتغال پایدار ایجاد کند .

 

نماینده مردم فردوس،طبس،بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود:برای جذب سرمایه گذار و نیروهای تأثیرگذار در استان و شهرهایی چون فردوس، طبس، بشرویه و سرایان باید امکانات و خدماتی را نیز برای حضور آنها فراهم کنیم که از جمله آن فرودگاه و راه آهن است.

 

اسماعیلی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت:خراسان جنوبی استعدادهای علمی و نیروی انسانی خوبی دارد و مردم این استان با وجود همه محدودیت‌ها از روحیه سخت کوشی برخوردار هستند و رتبه‌های ممتاز دانشگاهی و همچنین جایگاه های برتر را در رقابت‌های مختلف علمی کسب می کنند.

 

وی برگزاری رویدادهای استارتاپی در اشتغال زایی و رفع محرومیت را مؤثر دانست و افزود:امید است این رویداد در سایر شهر های استان نیز برگزار شود.

 

اسلام‌پناه مسئول برگزاری نخستین استارتاپ شمال شرق کشور در فردوس نیز با اشاره به اینکه تعداد ۴۳۹ طرح و ایده به این رویداد ارسال شده است،افزود:۶ طرح و ایده به مرحله ارزیابی راه یافت که پس از ارائه طرح ها، ۳ طرح برگزیده و در کمترین زمان ممکن سرمایه گذاری در این طرح ها آغاز می‌شود.

 

وی تولید گیاهان دارویی در مناطق گرم و خشک، ارتباطات و فناوری اطلاعات، روش ها و رویکردهای نوین و پایدار در بیابان زدایی، دامپروری، کشت های زراعی، باغی، گلخانه‌ای و زینتی، مدیریت بحران آب در کشاورزی، مدیریت کنترل آفات و بیماری های کشاورزی در منطقه، انرژی های تجدیدپذیر و اولویت دار و اکوتوریسم را از جمله محورهای استارت آپ لیدکوتک در فردوس عنوان کرد.

انتهای پیام/غ

اولین رویداد استارتاپی شمال شرق کشور در فردوس برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.