کاهش انتقال آب از خط آبرسانی کازرون و توزیع دو تا چهار روز یکبار در برازجان میان مشترکان، مشکلات مردم این شهر را افزایش داده که مردم برازجان این‌روز‌ها با تجمع، اعتراض خود را نسبت به بی‌آبی به مسئولان اعلام می‌کنند.

برازجانی‌ها با دمای بالای ۵۰ درجه از بی آبی کلافه شده‌اندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بحران کم‌آبی در همه نقاط شهری و روستایی استان بوشهر وجود دارد که این بحران در دشتستان از وضعیت نامطلوبی برخوردار است.

مردم که در تابستان با دمای بالای ۵۰ درجه از بی آبی کلافه شده‌اند اعتراض خود را همه روزه با تجمع در نقاط مختلف شهر برازجان از جمله مقابل اداره آب این شهر اعلام می‌کنند.

مدیر اداره آب دشتستان نیز  در برازجان با بیان اینکه از زمان کاهش ورودی آب از خط کازرون به دشتستان بحران کم‌آبی آغاز شد اظهار داشت: در پی کاهش بارش باران و خشکیده شدن چشمه ساسان وکاهش آبدهی رودخانه شاهپور کازرون، بحران کم‌آبی در دشتستان افزایش یافته است.

علی بردستانی با بیان اینکه قبلا روزانه ۷۰ هزار متر مکعب آب از خط آبرسانی کازرون به شبکه دشتستان منتقل می‌شد گفت: اکنون میزان آبدهی از این خط به کمتر از ۴۰۰ متر مکعب در ساعت رسیده که این میزان نمی‌تواند جوابگوی مشکلات مردم باشد.

وی با بیان اینکه از سه منبع تامین کننده آب دشتستان در کازرون شامل چشمه ساسان، رودخانه شاپور و چاه‌های سربالش فقط چاه‌ها باقی مانده است افزود: این چاه‌ها به عنوان یک مسکن موقتی است و به شکل دائمی نمی‌تواند مشکل آب آشامیدنی دشتستان را برطرف کند.

مدیر اداره آب دشتستان از ارائه راهکار‌های کوتاه مدت خبرداد و بیان کرد: اکنون عملیات حفاری ۹ حلقه چاه آب برای جبران کمبود آب مشترکان برازجانی آغاز شده که تاکنون ۳ حلقه چاه با آبدهی روزانه ۱۸۰۰ متر مکعب وارد مدار تولید شده است.

بردستانی با افزایش آب به شبکه برازجان از خط کوثر خبرداد و افزود: برای تحقق این مهم دو دستگاه پمپ پرقدرت نصب شده که عملیات پمپاژ آب از خط آبرسانی کوثر به شبکه آب برازجان از صبح امروز آغاز شده که با وارد شدن این آب به شبکه برازجان بخشی از مشکلات مردم برطرف می‌شود.

وی آب مورد نیاز مشترکان برازجانی را روزانه حداقل ۲۵ هزار متر مکعب دانست و تاکید کرد: برای آبرسانی به شهر برازجان این شهر به چهار منطقه برای توزیع آب تقسیم شده و هر شبانه روز یک چهارم جمعیت این شهر می‌توانند آبگیری کنند.

بردستانی با اشاره به لزوم همکاری شهروندان در آبگیری در زمان انتقال آب گفت: در شهر برازجان ۳۲ هزار پمپ آب در ورودی منازل نصب شده که این خود به معضل آب در مناطق مختلف برازجان دامن می‌زند.

مدیر اداره آب دشتستان بیان کرد: هر مشترک آب که می‌خواهد با پمپ آبگیری کندباید نسبت به نصب یک مخزن ذخیره اقدام و بعد از پر کردن آن، آب موردنیاز خود را از این مخزن پمپاژ کند.

انتهای پیام/م

بحران کم‌آبی برازجانی‌ها را کلافه کرده است

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.