تیم ملی تکواندو بانوان با کسب ۵ مدال به کار خود در تورنمنت بین المللی کره جنوبی پایان داد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان که برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی آماده می‌شود با تصمیم کادر فنی و موافقت مسئولان فدراسیون در تورنمنت بین المللی کره جنوبی حاضر شد.

شاگردان کمرانی که بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردو به سر می‌بردند ۲۲ تیرماه عازم شهر ججو کره جنوبی شدند تا با حریقان خود به رقابت بپردازند و آمادگی خود را محک بزنند.

تیم ملی تکواندو بانوان با ترکیب مریم ملکوتی‌خواه (وزن ۴۶- کیلوگرم)، ناهید کیانی (وزن ۴۹- کیلوگرم)، الهه شیدایی (وزن ۵۳- کیلوگرم)، پریسا جوادی (وزن ۵۷- کیلوگرم)، زهرا شیدایی (وزن ۶۲- کیلوگرم)، کیمیا علیزاده (وزن ۶۷- کیلوگرم)، ملیکا میرحسینی و زینب اسماعیلی (وزن ۷۳- کیلوگرم)، اکرم خدابنده و زهرا پوراسماعیل (وزن ۷۳+ کیلوگرم) در این تورنمنت حاضر شد.

///

روز نخست این رقابت‌ها با نمایش خوب مریم ملکوتی خواه در وزن منهای ۴۶ کیلوگرم آغاز شد و نماینده کشورمان در فینال این تورنمنت با قبول شکست برابر حریفی از کره جنوبی به مدال نقره رسید.

در ادامه مسیر ناهید کیانی نماینده وزن منهای ۴۹ کیلوگرم کشورمان که سابقه حضور در رقابت‌های مختلف را دارد در مبارزه دوم خود ۳۳ بر ۲۲ نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

الهه شیدایی دیگر نماینده کشورمان که مبارزه اول خود را به دلیل حضور نیافتن حریفش پیروز شد در دومین مبارزه خود برابر نماینده کره جنوبی ۱۶ بر ۸ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

پریسا جوادی در سومین روز از این رقابت‌ها توانست به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند و در این مرحله با شکست برابر نماینده ویتنام به مدال برنز رسید تا شکست‌های روز‌های قبل تیم ملی جبران شود.

///

حذف پرچمدار کاروان ایران در تورنمنت

کیمیا علیزاده که قبل از اعزام به این تورنمنت پرچمداری کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی را بر عهده گرفت در مرحله یک چهارم ۲۲ بر ۱۷ برابر حریفی از کره جنوبی شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

زهرا شیدایی توانست با نمایش یک مبارزه خوب راهی مرحله یک چهارم شود، اما در این مرحله و همانند سایر هم تیمی‌ها خود نتیجه را برابر حریفی از ویتنام واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

زینب اسماعیلی نیز در نخستین تجربه خود در مسابقات بین المللی برابر حریفی از تاجیکستان ۷ بر ۵ نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

///

حسینی تنها طلایی تیم بانوان

ملیکا میرحسینی نماینده وزن منهای ۷۳ کیلوگرم کشورمان با ارائه عملکرد درخشان راهی مرحله فینال این تورنمنت شد و در این مرحله ۱۱ بر ۹ نماینده چین تایپه را شکست داد و به مدال طلای این مسابقات رسید تا تنها طلایی تیم ملی بانوان باشد.

کسب دو مدال برنز در آخرین روز مسابقات

اکرم خدابنده که بعد از مدتی دوری از رقابت‌ها همراه با تیم ملی به این تورنمنت اعزام شد توانست مدال برنز این مسابقات را کسب کند.

زهرا پور اسماعیل آخرین نمانده تیم ملی کشورمان در مرحله نیمه نهایی ۱۲ بر ۲ نتیجه را برابر نماینده کره جنوبی واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

با این تفاسیر تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان عملکرد خوبی در این تورنمنت نداشت و ملی پوشانی که سابقه حضور در مسابقات جهانی و آسیایی را داشتند به راحتی در مقابل حریفان خود نتیجه را واگذار کردند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

تیم ملی تکواندو ایران هر چند توانست ۵ مدال شامل یک طلا، یک نقره و سه برنز را بدست آورد، اما این نتیجه کسب شده و باخت‌هایی با اختلاف امتیاز زیاد ملی پوشان نشان داد که هنوز بانوان تکواندوکار کشورمان نیاز به تمرین بیشتری دارند تا به آمادگی لازم برسند.

///

بازیکنان بزرگ ایران نظیر کیمیا علیزاده و ناهید کیانی با شکست مقابل حریفانشان در مراحل ابتدایی رقابت‌ها نشان داد که بعد از رقابت‌های قهرمانی آسیا هنوز تکواندوکاران با روز‌های اوج خود بسیار فاصله دارند.

اکنون تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو تیم ملی فرصت دارد که چه از نظر جسمی و فنی و چه از نظر ذهنی و روانی آسیب شناسی و ترمیم شود تا شاید بازی‌های آسیایی و دیگر رقابت‌ها را با عناوین بهتری به پایان برساند تا باز هم تیم ملی تکواندو به عنوان حریف جدی تری در رقابت‌های بین المللی مطرح شود.

باناون تکواندوکار کشورمان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را پیش رو دارند و از همین رو تیم ملی با ترکیب ناهید کیانی (وزن ۴۹- کیلوگرم)، الهه شیدایی (وزن ۵۳- کیلوگرم)، پریسا جوادی (وزن ۵۷- کیلوگرم)، کیمیا علیزاده (وزن ۶۷- کیلوگرم) و زهرا پوراسماعیل (وزن ۷۳+ کیلوگرم) بعد از تورنمنت بین المللی کره جنوبی راهی جاکارتا می‌شود تا بتواند با کسب مدال به رنکینگ کسب سهمیه المپیک نزدیک شود.

نتیجه نگرفتن های تیم بانوان باید ریشه یابی شود

مرتضی کریمی پیشکسوت تکواندو کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما درباره نتیجه نگرفتن تیم بانوان در تورنمنت کره جنوبی بیان کرد: متاسفانه علی رغم سرمایه گذاری‌هایی که فدراسیون انجام می‌دهد بانوان ما در میادین مختلف نمی‌توانند نتیجه لازم را کسب کنند و این موضوع باید در جلساتی با حضور کادر فنی تیم و مسئولان فدراسیون ریشه یابی شود.

///

او ادامه داد: بانوان ما به منظور کسب تجربه و شناخت نقاط ضعف و قوت خود راهی تورنمنت کره جنوبی شدند و امیدوارم که این شناخت پیش از بازی‌های آسیایی اندونزی کمک زیادی به تیم کند تا با آمادگی کامل راهی جاکارتا شوند.

کریمی افزود: یکی از مشکلاتی که در تکواندو بانوان وجود دارد این است که گاهی بازیکن به آمادگی لازم می‌رسد، اما به دلیل مسائل زندگی از تیم خداحافظی می‌کند و به همین راحتی شانس کسب مدال در تیم بانوان از بین می‌رود.

او درباره حذف علیزاده در این تورنمنت گفت: باید مشخص شود که او با چه میزان آمادگی راهی مسابقات شده است و آیا حریف او به قدری قدرتمند بوده که علیزده را شکست دهد. به هر حال فرصت خوبی برای کادر فنی بود تا میزان آمادگی ملی پوشان را محک بزنند.

پیشکسوت تکواندو در پایان خاطر نشان کرد: باید فدراسیون در جلسه‌ای با حضور کادر فنی به ارزیابی عملکرد تیم ملی بانوان بپردازد تا بتوانیم شاهد نتیجه گرفتن تیم بانوان در مسابقات باشیم.


بیشتر بخوانید: 

پوراسماعیل به مدال برنز رسید

اسماعیلی برابر نایب قهرمان آسیا نتیجه را واگذار کرد

میرحسینی به مدال طلای کره جنوبی رسید



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار