مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: انتظارات برای کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق از سوی مشترکان برآورده نشده است.

ذاکری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، گفت: از میزان انتظارکاهش  ۱۰ درصدی مصرف برق با مدیریت مصرف از سوی مشترکان خانگی تنها ۵ درصد برآورده شده است.

وی افزود: اکنون از ۱۰ درصد خاموشی در شبکه تنها ۵ درصد در استان اعمال می‌شود و مابقی برق مصرفی مورد نیاز از شبکه سراسری و استان‌های مجاور تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از مردم خواست با مدیریت مصرف به کاهوش خاموشی‌ها کنند کنند.

ذاکری همچنین به بسته‌های تشویقی برای مشترکان خانگی اشاره کرد و افزود: به ۱۲۰ مورد از مشترکانی که مصرف آن‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یابد بخشودگی قبض و حتی ۱۰ دستگاه کولر کم مصرف اهدا می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: توان مورد نیاز در استان بیش از ۳ هزار مگاوات است که تنها ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات آن در استان تولید می‌شود.

ذاکری افزود: حدود ۷۰۰ مگاوات کمبود از شبکه سراسری تامین می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، کاهش بارندگی‌ها و ذخایر آب سد‌ها ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی استان به نصف رسیده و ۵ هزار مگاوات کمبود تولید داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اضافه کرد: پرداخت ۲۷۷ میلیارد تومانی مطالبات از سوی مشترکان تاثیر بسزایی در کیفیت برق تولید، اصلاح شبکه‌های فرسوده و تجهیزات دارد.

انتهای پیام/ز


مدیریت مصرف برق در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.