مدیر کل سابق کمیته امداد استان تهران گفت: استان تهران دارای کمترین میزان جمعیت تحت پوشش کمیته امداد نسبت به جمعیت است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن ولیئی مدیر کل سابق کمیته امداد استان تهران در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل کمیته امداد استان تهران که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: استان تهران دارای کمترین میزان جمعیت تحت پوشش کمیته امداد نسبت به جمعیت است و دلیل آن تعدد خیریه‌های موجود در استان تهران است.

وی وجود سرقت بیشمار از صندوق صدقات را نقطه ضعف دانست و گفت: در اکثر نقاطی که صندوق صدقات وجود دارد، شاهد فروکردن سیخ توسط افرادی هستیم که این عمل باعث بی اعتمادی مردم به کمیته امداد می‌شود.

ولیئی افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد از صندوق‌های صدقات ایمن سازی شده است و به یمن همین اقدام از تیرماه سال ۹۵ هرماه، میزان صدقات کمیته امداد استان تهران نسبت به ماه‌های قبل هیچ کاهشی نداشته است.

مدیر کل سابق کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه تهران شبکه تلویزیونی اختصاصی ندارد، گفت: همین موضوع باعث شده است تا مبلغ کافی در حوزه بودجه تبلیغاتی به استان اختصاص نیابد.

ولیئی با بیان اینکه ۴۵۰ مرکز درمانی طرف قرارداد با کمیته امداد هستند، گفت: مراکز درمانی همواره به دلیل بدهی های انباشته شده ما را تهدید به فسخ قرارداد می‌کنند که این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی ما در کمیته امداد است.

وی در خصوص نقاط قوت کمیته امداد استان تهران گفت: حضور ۳۵ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بهره گیری از طرح‌های نوین در جذب مشارکت‌های مردمی، تجمع بیشترین خیر و مراکز اقتصادی در استان تهران، نقش حساس استان تهران در انعکاس خدمات حمایتی امداد به مراکز حمایتی، واقع شدن مرکز خدمات مددکاری در نقطه ثقل خدمات اورژانسی امداد، وجود فرصت‌های شغلی و بازار کار مناسب در تهران و وجود سرپرستی مرکزی بانک‌های کشور در تهران از نقاط مثبت کمیته امداد استان تهران است.

مدیر کل سابق کمیته امداد استان تهران با اشاره به اجرای طرح هرمسجد یک جهیزیه، گفت: همچنین با سازمان بیمه تامین اجتماعی، شرکت مترو و ستاد نماز جمعه تعاملاتی داشته ایم و با تاکسی های اینترنتی قراردادهایی عقد کرده ایم.

ولیئی با بیان اینکه بر اساس توافقاتی مردم می توانند صدقات خود را از طریق ۴۴ دستگاه خودپرداز پرداخت کنند، گفت: از محل این توافق تقریبا ۸۰ میلیون درآمد داشته ایم، لازم به ذکر است، قابلیت افزایش تعداد ۴۴ دستگاه خودپرداز به ۱۲۵ هزار دستگاه خودپرداز را داریم.

وی با اشاره به سامانه ۷۳۵۵ گفت: در اسفند ماه سال گذشته یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان از طریق این سامانه درآمد داشته ایم.

مدیر کل سابق کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۲۰ عدد وب کیوسک برای پرداخت صدقات مردم در شهر تهران نصب شده است، گفت: برای استفاده از این وب کیوسک ها باید فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد.

ولیئی با تاکید بر اینکه رتبه مالی استان تهران به ۵ رتبه برتر کشور ارتقا پیدا کرده است، گفت: وب سرویس اینترنتی حامی آرزوها راه اندازی شده است. در این سرویس آرزوها بارگذاری شده است و مردم می توانند کمک های خود را برای برآورده کردن آرزوی مددجویان پرداخت کنند.

وی افزود: ۴ اداره مشارکتی در تهران تاسیس شده است و همچنین مراکز نیکوکاری بیشترین کمک را به مردم تهران کرده‌اند.

ولیئی با بیان اینکه در سال ۹۴ تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد ۶۷ هزار خانوار بود، گفت: با اجرای طرح پالایش و هماهنگی با سازمان های دیگر تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در سال ۹۶ به ۵۳ هزار خانوار کاهش یافت.

وی افزود: در سال ۹۴ تعداد مددجوی بیمه شده در کمیته امداد ۹۳ هزار نفر بود که این رقم در سال ۹۶ به ۷۶ هزار نفر به دلیل کاهش جمعیت مددجویان، کاهش پیدا کرد.

مدیر کل سابق کمیته امداد‌ استان تهران با تاکید بر اینکه ظرف مدت 3 سال، ۴ هزار نفر را مشغول به کار کرده‌ایم، گفت: در سال ۹۴ تعداد خانوار مورد حمایت اشتغال در کمیته امداد ۱۷ هزار و ۳۶۲ خانوار بود که در سال ۹۶ این رقم به ۱۱ هزار و ۲۶۷ نفر کاهش پیدا کرد.

وی افزود: از ۵۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان تهران، ۲۰ هزار مددجو فاقد مسکن هستند.

ولیئی گفت: در سال ۹۴ مبلغ حاصل از مشارکت‌های مردمی ۱۰۷ میلیارد تومان بود، این رقم در سال ۹۶ به ۱۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه میانگین پرداخت کمک‌های مردمی در طرح اکرام و محسنین بیشتر از باقی صدقات پرداختی مردم است، افزود: در سال ۹۴ درآمد حاصل از موسسات خیریه و تشکلات مردمی، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و این رقم در سال ۹۶ به ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

مدیر کل سابق کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه با ۴۴ دستگاه در سراسر استان تهران توافق نامه داریم، گفت: برای پرداخت وام دو شعبه واقع در خیابان مالک اشتر و خیابان فرجام احداث کردیم. ۱۴ هزار وام در سال ۹۴ اهدا شد و در سال ۹۶ این رقم به ۱۲ هزار وام کاهش پیدا کرد و علت این امر کاهش مبلغ وام است.

در حال تکمیل...

برچسب ها: کمیته امداد ، صدقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار