رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار شفاف‌سازی اظهارات رئیس پیشین سیا درباره متهم کردن رئیس‌جمهور این کشور به خیانت شد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، باب گودلیت، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد کنگره «پرسش‌های زیادی» از جان برنان، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، دارد؛ کسی که اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را درباره موضوع مداخله روسیه در انتخابات این کشور در کنفرانس مطبوعاتی پس از برگزاری اجلاس هلسینکی، «خیانت» توصیف کرد.

او در ادامه گفت: برنان ممکن است علیه ترامپ سوگیری داشته باشد و این موضوع، قضاوت وی را تحت تاثیر قرار داده باشد.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «این موضوع بسیار نگران‌کننده است که شاهد باشیم وی و جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی، این نوع سوگیری‌های بسیار شدیدی را که اکنون نشان داده‌اند، ابراز کنند که من فکر می‌کنم دقیقا نشانگر آن کاری است که آن‌ها در سال ۲۰۱۶ انجام دادند.»

شایان ذکر است، برنان در پیامی توئیتری از سخنرانی ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در هلسینکی انتقاد کرد. او در توئیت خود نوشت اظهارات ترامپ مبنی بر این که نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا درباره موضوع مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اشتباه کردند، فراتر از «اقدامات جنایتکارانه و تبهکارانه» است و این مسئله کمتر از «خیانت» نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار