وزیر خارجه فرانسه فرانسه بر ضرورت پیشبرد روند سیاسی در لیبی تاکید کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، روز یکشنبه بر ضرورت پیشرفت به سوی راه حل سیاسی در لیبی در چارچوب توافقنامه پاریس تاکید کرد که در آن برگزاری انتخابات در ماه دسامبر در این کشور در معرض هرج و مرج پیش‌بینی شده است.

او در پایان گفتگو با باجی قائد السبسی، رئیس جمهور تونس، گفت: ما درباره اوضاع امنیتی و سیاسی در لیبی و ضرورت پیشبرد روندی که در پاریس به تصویب رسید، گفتگو کردیم.

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد به زودی به منظور حمایت از اجرای نقشه راه تعیین شده در نشست فرانسه در ۲۹ ماه مه به لیبی سفر می‌کند.

لو دریان که بعد از بر عهده گرفتن سمتش در ماه مه در سال ۲۰۱۷، چهارمین بار به تونس سفر کرد به علاوه از اصلاحات دلگرم‌کننده آغاز شده در این کشور استقبال کرد.

او اعلام کرد فرانسه «نگاه ویژه‌ای به تلاش‌هایی دارد که در راستای دموکراسی و گستردگی اصلاحات درباره مسائل اجتماعی صورت می‌گیرد.»

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین با یوسف شاهد، نخست وزیر تونس، دیدار کرد. یوسف شاهد با انتقاد‌های متعدد و درخواست استعفا رو به رو است.

لیبی بعد از سقوط حکومت معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ با هرج و مرج رو به رو است. دو دولت رقیب بر سر قدرت می‌جنگند: دولت وحدت ملی که بر آمده از روند سازمان ملل متحد و مورد تایید جامعه بین‌المللی و دولت موازی مستقر در شرق که مورد حمایت ژنرال خلیفه حفتر است.

طرف‌های اصلی بحران لیبی از جمله فایز سراج، نخست وزیر دولت وحدت ملیف و ژنرال حفتر در پاریس متعهد شده‌اند انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را ۱۰ دسامبر برگزار کنند. اما اوضاع در این کشور پیچیده است، نیرو‌های سیاسی متعدد و شبه‌نظامیان بر سر کنترل این کشور نفت خیز مشاجره می‌کنند و گاهی ائتلاف‌های خود را تغییر می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار