فرماندار خاش بر استفاده از افکار عمومی، دانش، توان و ظرفیت بومی برای به حرکت در آوردن چرخه تولید و فرآوری محصولات این شهرستان جهت تولید سرمایه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمید الدین یوسفی  فرماندار خاش امشب در جلسه شورای کارشناسان ادارات شهرستان خاش اظهار داشت: کارشناسان تاثیر مهمی در غنی سازی مصوبات کمیته برنامه ریزی شهرستان دارند و قطعا اتخاذ برنامه‌های تدوین شده نقش موثری در حل مشکلات شهرستان دارد.

وی افزود: بحث اعتیاد در صدر معضلات اجتماعی کشور قرار دارد و قطعا نیاز به حمایت کارشناسی دارد تا با نگاه منطقه‌ای آسیب‌ها به حداقل برسد.

فرماندار خاش تصریح کرد: در خصوص بحران آب در شهرستان خاش نیز متاسفانه از سوی بخش‌های مربوطه به صورت کارشناسی با موضوع برخورد نشده تا این بحران کنترل شود و ضرورت دارد کارشناسان مربوطه با ارائه ایده و راهکار اساسی مبتنی بر علم و تخصص به دنبال حل این معضل باشند.

وی همچنین بر استفاده از افکار عمومی، دانش، توان و ظرفیت بومی برای به حرکت در آوردن چرخه تولید و فرآوری محصولات این شهرستان جهت تولید سرمایه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

یوسفی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با شناخت نسبت به توانایی‌های کارشناسان خود از ایده‌ها و راهکار‌های مطروحه استقبال کنند و از این ایده‌ها برای حل مشکلات و معضلات جامعه استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود خروجی جلسات شورای کارشناسان ادارات در جهت حل مشکلات شهرستان و رفع دغدغه‌های مردم مثبت و موثر واقع شود.

وی یاد آور شد: برای توسعه اشتغال در بین مردم از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی استفاده شود تا شاهد رشد و برون دهی کار آفرینی در جامعه باشیم.

همچنین حسین بولاغ، کارشناس مسئول آموزش و پرورش در دوره متوسطه خاش گفت: بحث توانمندسازی نیروی انسانی یکی از شرایط اصلی توسعه و موفقیت ادارات است که نیازمند تدوین برنامه راهبردی خاصی است.

وی افزود: بسیاری از دغدغه‌ها به صورت یک آسیب در جامعه مطرح است و می‌توان گفت: وجود آسیب‌ها ناشی از عدم وجود نیروی انسانی توانمند است.

بولاغ اجرای برنامه مدیریت تعالی مدارس را یکی از راه‌های افزایش توانمندی‌های نیروی انسانی دانست و افزود: این طرح جامع اکنون در مدارس سطح کشور با هدف افزایش راندمان توان نیروی انسانی و افزایش اختیارات مسئولین و امکانات برای پاسخگویی بهتر مسئولین در حال اجرا است و برای بازخورد هر چه بهتر کارشناسی امور برگزاری آموزش‌های حضوری و غیر حضوری از ضروریات است.

فضل الله کردی، کارشناس اداره جهاد کشاورزی خاش نیز با اشاره به بحث بحران آب در خاش افزود: ۹۵ درصد آب شهرستان خاش در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که نیاز مبرم به برنامه ریزی برای حفظ آب برای نسل آینده وجود دارد.

وی افزود: مردم برای تغذیه دوباره سفر‌های زیر زمینی آب‌های مورد استفاده خود را به چاه برگردانند تا از این طریق سفره‌های آب‌های زیرزمینی دوباره تغذیه شود.

سایر کارشناسان ادارات اجرایی خاش نیز طرح‌های مد نظر خود را جهت ارتقاء سطح ارائه خدمات به مردم، توسعه شاخص‌های نیروی انسانی، حل مشکلات شهرستان، حل معضل اعتیاد، توجه به بحران آب شهرستان و اجرای طرح نوین فاضلاب شهری در این جلسه مطرح کردند.

انتهای پیام/ع

بحث اعتیاد در صدر معضلات اجتماعی کشور قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.