کامیار جمشیدی گفت: به منظور بهبود وضعیت روحی زلزله زدگان بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از مناطق زلزله زده استان به اردوهای زیارتی و تفریحی اعزام شده اند.

بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از مناطق زلزله زده  به اردوهای زیارتی  اعزام شده اندکامیار جمشیدی معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ با بیان اینکه این نهاد در کنار حمایت و کمک های مالی اهمیت ویژه ای برای ارائه خدمات معنوی و فرهنگی به خانواده های تحت حمایت قائل شده است، گفت: دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال ۹۶ برای اعتلای سطح فرهنگی مددجویان تحت حمایت در استان کرمانشاه سرمایه گذاری کرده ایم.

جمشیدی گفت: تاکنون به منظور التیام و بهبود وضعیت روحی زلزله زدگان بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از مناطق زلزله زده استان به اردوهای زیارتی و تفریحی اعزام شده اند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: یکی از اصلی ترین برنامه های فرهنگی کمیته امداد اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی و تفریحی است که در سال گذشته ۱۱ هزار مددجو به اردوهای کشوری و داخل استانی اعزام شده اند.

کامیار جمشیدی بیان کرد: بیش از۳۵ هزار مددجو در استان طی سال گذشته از برنامه های آموزشی این نهاد در قالب طرح آموزش خانواده بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه خیران نیک اندیش تنها حامی این نهاد برای اعزام مددجویان به اردوها به ویژه اردوهای زیارتی هستند، عنوان کرد: بسیاری از مددجویان اعزام شده به اردوهای کشوری و استانی برای نخستین بار است که عازم سفر می شوند.

جمشیدی همچنین به خدمات فرهنگی این نهاد در حادثه زلزله اشاره و بیان کرد: کمیته امداد در همان روزهای نخستین پس از وقوع زلزله در این مناطق اکیپ های روانشناسی، مشاوره، مبلغان مذهبی و کارشناسان فرهنگی به منظور همدلی، همراهی و درمان زلزله زدگان مستقر و بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب شامل قرآن مجید، کتاب قصه کودکان و اسباب بازی در میان زلزله زدگان توزیع کرده است.

حمایت از نخبگان، دایر کردن سه مجتمع شبانه روزی در استان برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان، غنی سازی اوقات فراغت مددجویان، برگزاری دوره های اعتقادی، آموزشی و مهارت های سبک زندگی برای خانوارهای تحت حمایت تنها بخشی از دیگر خدمات فرهنگی کمیته امداد است که جمشیدی به آن ها اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ز

 اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی و تفریحی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.