به دنبال واژگون شدن قایقی که مهاجران غیرقانونی را از ترکیه به یونان می‌برد، اجساد یک زن ترکیه‌ای و پسر بچه یک ساله‌اش در ساحل روخانه اوروس پیدا شد.

کشف اجساد یک زن ترکیه‌ای و فرزندش در ساحل رودخانه اوروسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال واژگون شدن قایقی که مهاجران غیرقانونی را از ترکیه به یونان می برد، اجساد یک زن ترکیه‌ای و پسر بچه یک ساله‌اش در ساحل روخانه اوروس پیدا شد.

این قایق که پنج شنبه گذشته در این رودخانه واژگون شد حامل مهاجران ترکیه ای بود که قصد داشتند به خاک یونان در سوی دیگر این رودخانه بروند. امدادگران یونانی پنج تن از سرنشینان این قایق را نجات دادند، اما مقامات هر دو کشور عنوان کردند عملیات برای پیدا کردن گمشدگان شامل یک زن 36 ساله و سه فرزند وی ادامه دارد. اجساد این زن و نوزاد یک ساله وی روز جمعه پیدا شد اما دو فرزند دیگر وی همچنان مفقودند.

از سال 2012 میلادی، قاچاقچیان انسان در ماههای کم آب سال در تابستان از این رودخانه برای انتقال مهاجران غیرقانونی ترکیه‌ای به یونان استفاده کرده‌اند. از زمان کودتای نافرجام علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سال 2016 میلادی، صدها شهروند ترکیه ای با عبور از آبهای این رودخانه در خاک یونان تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار