یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای بازداشت فلسطینیان + فیلم

شماری از فلسطینیان در یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی بازداشت شدند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیش از هزار تن از صهیونیست‌های شهرک نشین با یورش به مسجدالاقصی، به ادعای سالروز تخریب معبد ادعایی (هیکل سلیمان)، به فلسطینیان نمازگزار حمله و شماری از آن‌ها را بازداشت کردند.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، بیش از هزار شهروند تحت اقدامات شدید نیرو‌های امنیتی تل آویو، از طریق باب المغاربه به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن یورش به مسجد الاقصی، آن را بخشی از اقدامات برای هدف قرار دادن مسجدالاقصی خواند و مداخله کشور‌های عربی، اسلامی و بین المللی را در برابر آنچه نقشه‌های پی در پی علیه مقدسات خواند، خواستار شد.

یافا ستیتی خبرنگار این شبکه گفت: امروز پس از یورش گروه‌های گسترده‌ای از یهودیان افراط گرا به صحن‌های مسجدالاقصی، شماری از فلسطینیان که در این مسجد حضور داشتند و نماز می‌خواندند، هدف حمله قرار گرفتند و بازداشت شدند. حتی شهرک نشینان و یهودیان افراط گرا به مغازه‌های اطراف مسجدالاقصی و رهگذران فلسطینی حمله کردند.

این یورش‌ها ادامه دارد و به نظر می‌رسد این قصد وجود دارد که همزمان با سالروز تخریب معبد (ادعایی) همچنان ادامه یابد. در نتیجه، احتمالا فضای به وجود آمده در مسجدالاقصی ادامه خواهد یافت.

تشکیلات خودگردان این حملات را به شدت محکوم و اعلام کرد این اقدامات در چارچوب نقشه‌ای گسترده و فراگیر برای یهودی سازی شهر قدس، تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، ایجاد بحرانی بزرگ ویران کردن مسجدالاقصی و احداث معبد صورت گرفته است.

خبرنگار این شبکه افزود: برخی نگهبانان و فلسطینیان از جمله کودکان فقط به این علت که پرچم فلسطین را در دست داشتند، بازداشت شدند. یهودیان افراط گرا همچنین کار کارگران اداره اوقاف فلسطین را که نظافت مسجد الاقصی را برعده داشتند، برهم زدند. آمار نهایی در خصوص بازداشت شدگان وجود ندارد؛ به ویژه که بازداشت‌ها و همچنین درگیری‌ها بین نمازگزاران فلسطینی و یهودیان افراط گرا اکنون هم ادامه دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد این یورش‌ها در روز‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: چرا صهیونیست‌ها به دنبال تخریب مسجدالاقصی هستند؟ + فیلم 


انتهای پیام/
 

حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.