حجت الاسلام عادل گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای تعامل بیشتر صدا و سیما با سازمان اوقاف در دست تدوین است.

تعامل بیشتر سازمان اوقاف با صدا و سیما/ امامزادگان کوچک روستاها توسعه می یابندحجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تعامل بیشتر سازمان اوقاف با صدا و سیما، اظهار کرد: به طور حتم برنامه های بیشتری برای تعامل با صدا و سیما خواهیم داشت تا عناوین و ساخت برنامه های بیشتر را گسترش بدهیم. البته برنامه هایی در این راستا ارائه شده است و طرح برنامه ها در حال تدوین است.

معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص برنامه های معاونت فرهنگی - اجتماعی در توسعه امامزادگان و بقاع متبرکه در دیگر استان ها و شهرهای ایران گفت: چون تعداد امامزادگان زیاد است مقدور نیست با یک برنامه کوتاه مدت به توسعه همه این بقاع متبرک برسیم مگر اینکه یک جریان بسیار قوی مردمی پای این کار باشد البته امروز هم توسعه امامزادگان با نذورات مردمی عمدتا انجام می شود، اما اینکه بخواهیم توسعه همه امامزادگان را در نظر بگیریم طرح و جریان بسیار قوی تری را نیاز دارد.

وی در ادامه درخصوص امامزادگان کوچک روستاها بیان کرد:برنامه ما برای توسعه امامزادگان کوچک روستاها نیز تدوین شده است، اما برخی از امامزادگان نیز تمکن مالی توسعه و عمران را ندارند، به همین منظور ما باید یک بخشی را در راستای فرهنگ سازی به خیرین و مردم آموزش بدهیم، تا مردم و هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه نگاهی منسجم تر به طرح توسعه داشته باشند.

حجت الاسلام عادل افزود: برای توسعه امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت مشخص ساخت ضریح مدنظر نیست، اما وقتی نذوراتی به امامزادگان اهدا می شود، باعث تجلیل از امامزاده می شود و قداستی برای آنها ایجاد می شود.

انتهای پیام/

تعامل بیشتر سازمان اوقاف با صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار