قائم مقام کمیته امداد استان کرمانشاه گفت:بیش از 20هزار خانوار مددجو در شهرهای زلزله زده ساکن هستند.

رخسی قائم مقام کمیته امداد استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه   گفت:در جریان زلزله 21 آبان ماه در  استان کرمانشاه 10هزار واحد مسکونی  بر اثر زلزله از 10 تا 100درصد آسیب دیدند که از این میزان  5هزار و 400ئاحد تخریب شدند و 4هزار 500واحد باید تعمیر شوند.

وی بیان کرد: کار شروع بازسازی 4هزار خانه  تخریبی مددجو یان با پیمانکاران قرار داد منعقد شده است و بازسازی در حال انجام است.
رخسی گفت: بیش از 500 منزل در مناطق سرپل ذهاب  با حضور رییس کمیته امداد افتتاح شد و تا پایان شهریور نیز 1500منزل دیگر به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: در راستای کمک به مددجویان نیز 12 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود و هم چنین تجهیزات منزل مانند یخچال و فرش و لوازم خانگی در اختیار مددجویان اسیب دیده قرار می گیرد.

 وی ادامه داد:  بسیاری از افراد بر اثر زلزله  شغل خود را از دست دادند و از نظر در آمد در شرایط سختی قرار داشتند  به همین جهت سهیمه 6هزار نفری برای پذیرش خانواده های جدید داده شده است .

رخسی گفت: کسب و کار 2هزار خانوار تحت حمایت نیز چار خسارت شده است که نیازمند اشتغالزایی هستند و برای آن ها نیز برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ز

 

بیش از 20هزار خانوار مددجو در شهرهای زلزله زده ساکن هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.