همایش آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در جهرم برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: این همایش با هدف شفافیت در معاملات، جابک سازی فرایند انجام معاملات، کاهش هزینه‌ها، مدیریت قیمت‌ها و مدیریت بر برآیند انجام معاملات در جهرم برپا شد.

وی در این همایش با اشاره به اینکه رهبری انقلاب به سبب مقتضیات کشور، تشدید تحریم‌ها و راه برون رفت از مشکلات را تکیه بر منابع داخلی، استفاده از توان و ظرفیت دانش آموختگان و خوداتکایی است، گفت: این رهنمود به طور قطع با مدیریت جدی، خودباوری و تکیه بر دانش بومی قابل تحقق است.

صحرائیان با بیان اینکه دولت بر اساس قانون ششم توسعه تمام دستگاه‌ها را مکلف کرده تمام ثبت سفارش، خرید‌ها و تجهیزات مورد نیاز در حوزه اداری با استفاده از سامانه تجارت الکترونیک انجام شود، افزود: در راستای تقویت اشتغال‌زایی، کارآفرینی، عمل به اهداف رهبری انقلاب برای رهایی از مشکلات به نهاد‌ها و ارگان‌ها تعیین شده است.

محمد دانش‌نیا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم نیز تصریح کرد: سامانه جزو تکالیف دولت بوده، و سامانه تدارکات از سال ۸۹ مطابق مصوبه هیئت وزیران تصویب و به مرحله راه‌اندازی رسیده است.

وی ادامه داد: به کارگیری سامانه الکترونیک از سال ۹۲ به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده، و سیستم پرتال جامع به منظور انجام معاملات دستگاه‌های اجرایی در بستر وب طراحی و تدوین شده است.

دانش نیا اضافه کرد: این سامانه دستگاه‌های اجرایی را قادر می‌سازد مراحل معامله از ثبت درخواست تا تبادل وجه را با امکان دسترسی غیر متمرکز برای دستگاه‌ها و در یک سیستم استاندارد مطابق با قوانین و مصوبات انجام دهند.

نادر فیوضی قلعه بیگی مدیر امور استان‌ها در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه اجرایی در سامانه ثبت‌نام کرده و مشغول فعالیت هستند، که ۶۲ هزار تامین‌کننده در این سامانه فعال بوده و سهم استان تهران ۱۳ هزار نفر و استان فارس نیز ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.

وی گفت: سایر نهاد‌ها می‌توانند به صورت حضوری و نیمه حضوری در سامانه ستاد ثبت‌نام کنند، یا با ورود به سایت www.setad.ir به صورت غیر حضوری ثبت نام کنند.
انتهای پیام/ت

برگزاری همایش آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار