صید آزمایشی ماهی از سد سلمان فارسی حوزه جهرم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رمضانلی کارشناس شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: این طرح با هدف ارزیابی ذخیره کپور ماهیان و گونه‌های بومی انجام شد.

وی، با بیان اینکه ذخایر کپور ماهیان چینی مانند گونه‌های کپور معمولی و گونه‌های بومی در منابع آبی نیمه طبیعی متمرکز است، افزود: با توجه به جمع‌آوری هر ساله خصوصیات زیستی این گونه آبزیان، میزان مجاز بهره برداری آن‌ها مشخص می‌شود.

وی گفت: ذخایر آبزیان منابع آبی نیمه طبیعی فارس، در تیرماه هر سال توسط کمیته نظام نامه آبزی پروری استان ارزیابی می‌شود.

رمضانلی، تعیین فصول آزادسازی و ممنوعیت صید گونه‌های مهم تجاری و اقتصادی، مشخص کردن گونه‌های در معرض خطر و ارائه راهکار‌های لازم برای حفظ و بازسازی ذخایر را از دیگر اهداف صید آزمایشی ماهی در این سد اعلام کرد.

وی ادامه داد: تعیین صیدگاه و مناطق صید، تحقیق در زمینه ارزیابی و چگونگی بازسازی ذخایر آبزیان اقتصادی و پیشنهاد مقدار، محل و زمان رهاسازی آبزیان، تعیین زمان‌های شروع و خاتمه دوره صید آبزیان، تعداد مجوز صادره برای هر منبع آبی به تفکیک، تحقیق درباره حفاظت از منابع و ذخایر آبزیان در آب‌های داخلی طبق ضوابط و مقررات مربوطه از دیگر اهداف این طرح است.

او گفت: با توجه به صید آزمایشی ۱۰ تن ماهی در سال گذشته ، پیش بینی شده میزان برداشت ماهیان امسال افزایش یابد.

این کارشناس به صیادان توصیه کرد: برای حفظ منابع موجود، از صید غیرمجاز به خصوص درفصل تکثیر ماهی خودداری کرده و برای هرگونه رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی و صید ماهی با مجوز کمیته نظام نامه آبزی پروری استان اقدام و هنگام صید از ادوات صیادی استاندارد شامل قایق صیادی، تور، قلاب مناسب استفاده کنند.

جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز است.
انتهای پیام/ر

آغاز صید آزمایشی ماهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.