معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دین محمد زنگشاهی (زمکزهی) استاد موسیقی بلوچ به دلیل بیماری کبد در بیمارستان امام علی (ع) زاهدان بستری شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نصیراحمد ملازهی  معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دین محمد زنگشاهی(زمکزهی) استاد موسیقی بلوچ به دلیل بیماری کبد در بیمارستان امام علی(ع) زاهدان بستری است و بزودی برای درمان بهتر به شیراز اعزام می شود.

ملازهی افزود: این استاد موسیقی یکی از نوازندگان برجسته ساز قیچک است که بنجو نیز می‌نوازد.

وی افزود: پدر وی استاد موسی زنگشاهی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیماری این استاد موسیقی مبتلا به هپاتیت اخیرا تشدید شده و از چند روز قبل برای درمان در بیمارستان امام علی (ع) زاهدان بستری شده است.

ملازهی ادامه داد: با توجه به شدت بیماری در کمترین زمان این هنرمند را عضو صندوق اعتباری هنر کردیم و بیمه تکمیلی شد بر این اساس تمام هزینه‌های درمانش رایگان است.

وی افزود: در چند روز آینده این هنرمند برای درمان بیشتر به شیراز اعزام می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این هنرمند متولد ۱۳۳۳ که تا کنون در ۲۰ کشور و تمام استان‌های ایران اجرای برنامه داشته ساکن شهرستان میرجاوه است.

وی اظهار داشت: تا کنون ۲ جلد کتاب در رابطه با موسیقی بلوچی از این هنرمند با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به چاپ رسیده است.

 دین محمد زنگشاهی از خوانندگان و نوازندگان بنام بلوچستان، از جوانی صدایی دلنشین داشت و نخستین پویه‌های موسیقی را از پدرش موسی زنگشاهی که خود از نوازندگان و آهنگسازان چیره دست مکران (بلوچستان) بود، فرا گرفت.

ˈدین محمد میراث دار بنیانگذاران موسیقی مکران است که آهنگ‌های بلوچی سینه به سینه به وی رسیده و با استعداد ذاتی و کوشش پیگیر خود، شیوه قیچک نوازی را به گونه‌ای استادانه و دلنشین اعتلا بخشیده است.

انتهای پیام/ع

استاد موسیقی بلوچستان بستری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار