معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان گفت: از ابتدای سال  جاری 300 تخته فرش توسط مددجویان این استان بافته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بافت 300 تخته فرش توسط مددجویان همدانیشهرام عابدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان بیان کرد: مددجویان زیرپوشش در عرصه تولیدات فرش و قالیبافی از ابتدای سال جاری 300 تخته فرش به مساحت 500 مترمربع بافتند.

وی با اشاره به اینکه امروزه کسب‌ وکارهای خانگی به‌ عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند، افزود: قابلیت انجام این نوع کسب‌وکار در منزل مزایای بسیاری در بین اعضای خانواده می تواند داشته باشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان بابیان اینکه فرش در باور ایرانیان به‌اندازه‌ای مهم و باارزش است که استانی از ایران نیست که مردمانش نقش دلشان را بر تاروپود فرش گره نزده باشند،گفت: در حال حاضر 2 هزار و 570 کارگاه قالی، گلیم و جاجیم‌بافی در سطح استان فعال است و ارزش کل بافته‌های مددجویان از ابتدای امسال 400 میلیون تومان اعلام‌ شده است.

عابدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 هزار بافنده فعال زیرپوشش کمیته امداد استان قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود امسال 2 هزار و 500 مترمربع فرش و گلیم توسط مددجویان بافته شود.

وی در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی قالیبافی برای مددجویان زیرپوشش در مناطق روستایی و محروم به‌منظور بهبود اقتصاد خانوارها تصریح کرد: پس از بررسی درخواست‌ها و توانمندی متقاضیان و سنجش ظرفیت کارگاه به افراد واجد شرایط به نسبت ابعاد و نوع فرش مدنظر برای بافت، یک‌میلیون تا 5 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

عابدی یادآور شد: در سال گذشته با فروش یک‌هزار و 26 تخته فرش به مرکز و فروش 2 میلیارد و 300 میلیون تومان در محل عاید مجریان طرح‌های اشتغال استان همدان شده است.

انتهای پیام/ب

300 تخته فرش توسط مددجویان همدانی بافته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار