کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تصویب لایحه دولت – ملت یهود می‌تواند مقدمه چالش‌های بیشتر در فلسطین و منطقه باشد.

تصویب لایحه دولت – ملت یهود مقدمه چالش های بیشتر در منطقه استجعفر حق پناه کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصویب لایحه "دولت - ملت یهود" در پارلمان رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این اقدام از دو عامل حمایت دولت ترامپ از رژیم اشغالگر قدس و تشدد موجود در جهان اسلام و عرب نشأت می گیرد.

وی با بیان اینکه حمایت های فراوان ترامپ و آمریکا، اولین عامل موثر در اتخاذ تصمیم افراطی دولت راست‌گرای نتانیاهو است ادامه داد: حمایت های واشنگتن موجب شد دولت نتانیاهو در ابتدا مسئله پایتختی بیت‌المقدس را دنبال و اکنون با برداشتن یک گام به جلو موضوع ترقی رژیم صهیونیست به عنوان دولت - ملت را مطرح کند.

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه زمان ریاست جمهوری باراک اوباما حمایت های آمریکا از اسرائیل کاهش یافته بود و ما شاهد سردی روابط میان آنها بودیم تا جایی که حتی شورای امنیت سازمان ملل با چراغ سبز واشنتگن، اسرائیل را محکوم کرد گفت: اکنون دوباره با افزایش حمایت های آمریکا از رژیم اشغالگر قدس شاهد تامین منافع اسرائیل هستیم.

حق پناه درباره عامل دوم تشدد در جهان اسلام و عرب گفت: در شرایط فعلی با تغییر اولویت ها، تهدید انگاری اسرائیل جای خود را به تهدید جنگ شیعه و سنی داده و بحران سوریه به این قضیه دامن زده است.

وی با تاکید بر اینکه خیلی از دولت های عربی دیگر آن نگاه تهدید آمیز سابق را به اسرائیل ندارند و میزان حمایت آنها از فلسطینی ها کم شده  است ادامه داد: ضعف دولت هایی مثل مصر در منطقه اسرائیلی ها را برای برداشتن چنین گام های جسورانه ای ترغیب کرده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: این موضوع علاوه بر آنکه اقدامات اسرائیلی ها برای شهرک سازی بیشتر در سرزمین های اشغالی را افزایش می دهد ، به محدودیت هایی نیز در مورد اسرائیلی های عرب منجر می شود.

حق پناه در پایان با بیان اینکه چیزی حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر از جمعیت اسرائیل عرب هستند و این اقدام صهیونیست ها موجب می‌شود آنها به عنوان شهروندان درجه دو محسوب شوند خاطر نشان کرد: این مسئله با آغاز دور جدیدی از تنش ها می تواند مقدمه چالش های بیشتر در فلسطین و منطقه باشد.

انتهای پیام/

تصویب لایحه دولت – ملت یهود

علت تصویب لایحه دولت – ملت یهود

برچسب ها: ترامپ ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار