مدیرکل راه آهن آذربایجان از افزایش ۲۷ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق خطوط ریلی آذربایجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ارصلانی مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: جابه‌جایی مسافر از طریق سیستم حمل و نقل ریلی آذربایجان در بهار امسال ۲۷ درصد در مقایسه با بهار سال قبل رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: طی سه ماه نخست امسال ۶۹۸ هزار و ۱۷۰ نفر از طریق خطوط ریلی در منطقه آذربایجان جابه‌جا شده‌اند که این رقم در بهار سال گذشته ۵۴۹ هزار و ۱۶ نفر بوده است.

ارصلانی گریزی هم به آمار زمستان گذشته زد و گفت: زمستان و سه ماهه قبل از بهار نیز ۶۴۵ هزار و ۵۰۱ نفر در خطوط ریلی آذربایجان جابجایی مسافر صورت گرفته است.

وی نتیجه مقایسه آمار بهار امسال با زمستان را دارای بار افزایشی عنوان و تاکید داشت: مقایسه این ارقام حکایت از رشد ۸ درصدی استفاده‌کنندگان از خطوط ریلی برای جابه‌جایی در بهار امسال نسبت به سه ماهه قبل از آن را دارد.

این مقام ارشد در حوزه حمل و نقل ریلی، درباره حجم بار جابه‌جا شده از طریق خطوط ریلی آذربایجان گفت: در سه ماهه گذشته از سال ۲۲۸ هزار و ۲۳۷ تن بار از طریق خطوط ریلی آذربایجان جابه‌جا شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۵۸ هزار و ۹۵۲ تن به ثبت رسیده است.

 

حقوق معوق کارگران راه آهن آذربایجان پرداخت می‌شود

 

ارصلانی مدیرکل راه آهن آذربایجان درادامه هم چنین گفت: مطالبات کارگران این منطقه از بابت حقوق اردیبهشت و خرداد ماه پرداخت می‌شود.

وی افزود: در پی اعتراض کارگران راه آهن به عقب افتادن حقوق ۲ ماه شان، جلسه‌ای در استانداری تشکیل و مقرر شد راه آهن و شرکت پیمانکار نسبت به تامین منابع مالی و پرداخت حقوق معوق آنان اقدام کند.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ نفر از کارگران شاغل در راه آهن منطقه آذربایجان ۲ ماه حقوق دریافت نکرده اند، اظهار داشت: پرداخت حق سنوات کارگران از سوی پیمانکار قبلی راه آهن از دیگر خواسته‌های آنان بود که مقرر شد نمایندگان شان از طریق اداره کار اقدام کنند تا بعد از صدور حکم قضایی، راه آهن از محل ضمانت نامه شرکت پیمانکار، مطالبات آنان را پرداخت کند.

ارصلانی ادامه داد: پیمانکار موظف است تمام مطالبات کارگران را پرداخت و برگه تسویه حساب را به دستگاه‌های ذی ربط ارایه کند تا راه آهن نیز ضمانت نامه وی را عودت کند.

شهرتی‌فر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: پیش از ظهر دیروز جلسه‌ای برگزار شد و در حال مکاتبه برای پرداخت معوقات رانندگان و کارگران راه آهن هستیم.

وی افزود: در حال مکاتبه با راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم تا مطالبات و معوقات رانندگان و کارگران راه آهن پرداخت شود و مشکل به سرعت حل شود.

نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس‌ها ساخته شد.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محور‌های تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند. 

 

انتهای پیام/ش

برچسب ها: راه آهن ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار