عضو شورای شهر تهران گفت: اعضای فامیل دور و نزدیک برخی از مدیران شهرداری یا اعضای شورای شهر در دوره‌های مختلف به استخدام شهرداری در آمده‌اند.

/ در حال تکمیل/خبرنگار: کاظمی‌/شهرداری تهران از بیماری مزمن خویشاوندگزینی‌ رنج می‌برد / استخدام فامیلی ممنوع می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به گسترش‌ استخدام‌های فامیلی در شهرداری تهران به مدیران ارشد شهرداری و واحدهای تابعه‌ در زمان تصدی‌ مسئولیت تذکر داد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران مانند بسیاری دیگر از دستگاه‌های عمومی از بیماری مزمن‌ خویشاوند‌گزینی‌ رنج می‌برد اظهار کرد: متأسفانه چندین دهه است که شهرداری تهران از آسیب‌های این بیماری مصون‌ نبوده است.

فراهانی‌ با بیان اینکه اعضای فامیل دور و نزدیک برخی از مدیران ارشد شهرداری یا اعضای شورای شهر تهران در دوره‌های مختلف به استخدام شهرداری تهران در آمده‌اند اظهار کرد: ممکن است برخی از افراد استخدام شده دارای شایستگی باشند اما در شرایطی که بسیاری افراد توانمند تحصیل کرده و با انرژی به دلیل بخشنامه ممنوعیت استخدام، امکان جذب در شهرداری را نداشته‌اند این اتفاق رخ داده است.

عضو شورای شهر تهران با تأیید دوری گزیدن از شبهه‌ استفاده از رانت بستگان مدیران ارشد شهرداری اظهار کرد: برای مقابله با رانت به مردم تهران نوید می‌‌دهم که طرح مدیریت تعارض‌ منافع که در دست شوراست در کمتر از یک ماه دیگر این طرح به صحن شورا بیاید‌ و در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انعقاد هر گونه رابطه استخدامی بستگان مدیران در زمان تصدی مسئولیت‌ در شهرداری تهران ممنوع خواهد شد و از آقای افشانی‌ می‌خواهم در مبارزه با این بیماری کشنده‌ اهتمام ورزد.

فراهانی در ادامه با طرح تذکر دوم خود در خصوص لزوم گزارشگری شهرداری درباره مصوبات شورا با موضوع تشکیل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری و تعیین تکلیف بازپرداخت کمک به صندوق سازمان بازنشستگی گفت: 10 سال پیش با مجوز اعضای شورای شهر صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران تشکیل شد تا از طریق اندوخته و حق عضویت 3 درصد از حقوق ماهانه کارکنان و سرمایه‌گذاری، بر اساس این سرمایه زمینه‌های ارتقای سطح معیشت و رفاه خانواده این افراد فراهم آید.

وی تصریح کرد: متاسفانه سوء مدیریت و عملکردهای نادرست صندوق سبب شده تا ما خبرهای ناگواری همچون اعتراض و تجمع کارکنان بازنشسته برای دریافت حق عضویت خود را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به وظایف شهرداری تهران در این خصوص اظهار کرد: من به عنوان نماینده مردم تهران نسبت به لزوم گزارشگری شهرداری درباره مصوبات شورا با موضوع تشخیص ذخیره کارکنان شهرداری و تعیین تکلیف بازپرداخت کمک به این صندوق توسط سازمان بازنشستگی به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

انتهای پیام/

متن تذکر مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار