دبیرکل سازمان ملل از فلسطین و رژیم صهیونیستی خواست از وقوع دور جدیدی از درگیری‌های ویرانگر در غزه خودداری کنند.

ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل در خصوص افزایش تنش‌ها در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل روز شنبه در بیانیه‌ای از فلسطین و رژیم صهیونیستی خواست از وقوع دور جدیدی از درگیری‌های ویرانگر در غزه خودداری کنند.

در بخشی از بیانیه گوترش آمده است: «به شدت نگران افزایش تنش های خشونت‌بار در غزه و جنوب سرزمین های اشغالی هستم. ضروری است هر دو طرف [فلسطین و رژیم صهیونیستی] فورا از آستانه یک درگیری ویرانگر دیگر کنار بروند.»

وی با اشاره به حملات هوایی چند هفته اخیر رژیم صهیونیستی به مناطقی در غزه افزود: اسرائیل باید از تشدید این شرایط [در غزه] خودداری کند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از حماس و نیروهای فلسطینی وابسته به آن خواست تا از ارسال بادبادک های آتش زا که موجب افزایش تنش ها در غزه می شود، جلوگیری کند.

او هر دو طرف فلسطینی و صهیونیستی را تشویق کرد تا برای حل مسالمت آمیز تنش ها با سازمان ملل همکاری کنند چرا که ادامه این تنش ها، فاجعه ای بشری را در غزه به دنبال دارد.

شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه در مورد آخرین تحولات غزه تشکیل جلسه خواهد داد.

روز گذشته نیز «دنی دنون»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، در آستانه برگزاری این نشست نامه ای به شورای امنیت نوشت و بدون اشاره به حملات هوایی این رژیم به غزه، مسئله بادبادک‌های آتش‌زا را پیش کشید.

این در حالی است که پس از چندین هفته تنش در غزه، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین روز گذشته از دستیابی به یک توافق میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در نوار غزه به منظور پایان بخشیدن به افزایش خشونت‌ها  در این منطقه خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار