معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پرداخت ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به طرح های کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛بیجاری معاون جهاد کشاورزی خراسان جنوبی شنبه شب در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی از پرداخت ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به طرح های کشاورزی در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات به ۱۲۰ طرح مربوط به حوزه کشاورزی پرداخت شده است،افزود:کارخانه شیر خشک سویا و گیاهان درویی در انتظار مصوب هستند.

خوشایند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد:طی چهار ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۴ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش های مختلف ارائه شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزش های مهارتی بین سطوح تحصیلی در سطح استان است،افزود:در حال حاضر ۱۹ مرکز ثابت و شعب شهری در قالب ۹۳ کارگاه و ۵۱۰ حرفه آموزشی در بخش دولتی فعالیت می کنند.

خوشایند گفت:همچنین ۱۶۲ آموزشگاه آزاد با ۲۸۰ حرفه آموزشی نیز در بخش غیردولتی در استان فعالیت می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته سه میلیون و ۶۳۶ هزار و ۷۷۷ نفر ساعت آموزش در بخش های مختلف استان ارائه شده است،اظهار کرد:طی چهار ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۴ هزار نفر ساعت آموزش در بخش های مختلف ارائه شده است.

وی تصریح کرد:همچنین در سال گذشته یک میلیون و ۵۸۴ هزار و ۴۰۳ نفر ساعت آموزش در آموزشگاه های آزاد استان ارائه شده است.

خوشایند ادامه داد:طی چهار ماهه نخست سال جاری نیز ۳۴۷ هزار و ۵۸۲ نفر ساعت از آموزش های فنی و حرفه ای در بخش غیردولتی بهره مند شده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سال گذشته تعهد فنی و حرفه ای استان در مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۵۶۰ نفر بوده است که این طرح برای ۶۹۱ نفر اجرا شده است،اظهار کرد:تعهد فنی و حرفه ای استان در سال جاری در اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار ۵۸۰ نفر بوده که تاکنون ۲۱۸ نفر از این طرح بهره مند شده اند.

وی خاطرنشان کرد:در سال جاری افتتاح مراکز آزمون الکترونیکی آنلاین در شهرستان های نهبندان، طبس و درمیان در دستور قرار دارد.

خوشایند با بیان اینکه مرکز تخصصی و کارگاه آموزشی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۹۰ میلیون ریال راه اندازی و تجهیز شده است،افزود:اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در سال گذشته رتبه برتر در جشنواره اوقات فراغت، صیانت از حقوق شهروندی و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان را کسب کرده است.

انتهای پیام/غ

31 میلیارد تومان تسهیلات  به طرح های کشاورزی استان پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار