پایگاه تاکتیکال ریپورت در گزارشی به بررسی وضعیت سلامتی پادشاه عربستان و نگرانی ولیعهد سعودی از توطئه‌ها علیه خود پرداخت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه تاکتیکال ریپورت در گزارشی به بررسی وضعیت ملک سلمان، پادشاه عربستان و تلاش محمد بن سلمان برای رسیدن هرچه سریعتر به تاج و تخت پرداخت.

پایگاه تاکتیکال ریپورت که در حوزه ارائه داده های اطلاعاتی در زمینه انرژی و دفاع در خاورمیانه فعالیت دارد، به نقل از برخی منابع در کاخ پادشاه سعودی نقل کرد ملک سلمان هفته گذشته و پس از بروز مشکلاتی در سلامتی اش، تحت معاینات پزشکی فوری در کاخش در شهر جده قرار گرفت و برای وی به مدت دست کم دو هفته استراحت تجویز شد.

طبق اطلاعاتی که این پایگاه بدست آورده، ملک سلمان از تنگی نفس رنج می برد و پزشکان به وی توصیه کرده اند خصوصا پیش از رفتن به مکه مکرمه برای انجام فریضه حج، استراحت کند.

طبق اعلام برخی منابع سعودی، ملک سلمان بنابر توصیه های پزشکان، این هفته دیدارش با بسیاری از افراد خاندان حاکم را لغو کرد. این منابع همچنین گفتند پادشاه سعودی به تازگی و در یک نشستی ویژه اعلام کرد هنوز در خصوص زمان تحویل قدرت به فرزندش، محمد بن سلمان، تصمیم نگرفته و با وجود تمامی تدابیر و اقدامات لازم برای رسیدن ولیعهد به پادشاهی در حال حاضر ضرورتی برای انجام این اقدام نمی بیند.

این پایگاه همچنین به نقل از منابع آگاه سعودی نقل کرد، محمد بن سلمان از تحرکات علیه خود از سوی افراد خاندان حاکم بسیار نگران است. این منابع تصریح کردند: بن سلمان همچنان نگرانی خود را از فعالیت برخی شاهزادگان در خارج، خصوصا عبدالعزیز بن عبدالله، معاون سابق وزیر خارجه عربستان و نیز عبدالله بن خالد بن عبدالعزیز که نامش داخل محافل سعودی فراوان شنیده می شود، نشان می دهد.

این در حالی است که برخی از شاهزادگان همچنان در بازداشت خانگی هستند و برخی در خارج از کشور حضور دارند و عامل مشترک میان این شاهزادگان این است که آنها بطور واضح و کامل وفاداری شان را به بن سلمان اعلام نکرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار