قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: در راستای اجرای برنامه‌ های ویژه وزارت صنعت، این وزارتخاته ۱۰ میلیارد دلار از واردات کشور را داخلی سازی می‌ کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور در مراسم قدردانی از صنعتگران برتر مازندران در ساری از سیاست امسال وزارت صنعت برای کنترل و مقابله با واردات خبرداد و گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ویژه وزارت صنعت، این وزارتخاته ۱۰ میلیارد دلار از واردات کشور را داخلی سازی می‌کند.

وی با بیان اینکه ۵۵ برنامه ویژه برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی اجرا می‌ شود، افزود: وزارت صنعت برای امسال ۲۵ مورد از این برنامه هاشامل انبارداری، حمل و نقل و راه آهن را هدفگذاری کرده است و بقیه برنامه‌ها را در ۲ سال اینده اجرایی می‌ شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: برای اجرای برنامه‌ های ویژه از مدت‌ ها قبل مشکلات بخش‌ های مختلف از جمله بخش نساجی، مواد غذایی، خودرو و قطعات آن، لوازم خانگی و بخش‌ های دیگر رصد و بررسی شد.

وی نداشتن امکانات لجستیک، فرسوده بودن ماشین آلات و تجهیزات و واردات را بخشی از مشکلاتی نام برد که واحد‌های صنعتی کشور با آن درگیر هستند.

رحمانی افزود: همسو با این اقدام از ماه قبل وزارت صنعت، واردات بیش از هزار و ۳۰۰ قلم کالا را ممنوع کرده است.

وی از برنامه امسال این وزارتخانه برای رفع مشکل لجستیک وانجام اقداماتی برای نوسازی ماشین آلات حمل و نقل خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ هزار از این نوع ماشین‌ ها نوسازی می‌ شوند.

انتهای پیام/ م

برنامه‌ های وزارت صنعت برای واردات کشور

برچسب ها: صنعت ، پربازدیدها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار