دستیار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تهیه یک هتل بسیار مجهز در مشهد گفت: این هتل گنجایش ٢٣٠ نفر را برای یک دوره سفر دارا است.

خرید یک هتل مجهز در مشهد برای استفاده بازنشستگان تامین اجتماعیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا جعفریان در دیدار با رئیس و نمایندگان کانون عالی کارگران بازنشسته، با بیان اینکه صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی شرکای اجتماعی هستند، افزود: کارفرمای سازمان در اصل صاحبان این نهاد و شرکای اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی در حوزه بازنشستگی توسط نمایندگان تشکل‌ها انجام می‌شود، گفت: بحث کرامت رضوی سال گذشته با استفاده حدود ٣٣ هزار نفر از این طرح، پایان یافت و امسال نیز اجرای این طرح به روال سال گذشته شروع شده است.

خرید یک هتل مجهز برای اجرای طرح کرامت رضوی

مشاور عالی اجرایی و دستیار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه از تهیه یک هتل بسیار مجهز از سوی سازمان برای استفاده بازنشستگان در مشهد خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس، طرح کرامت رضوی بدون دغدغه در این هتل اجرا می‌شود. این هتل دارای ١٠٠ اتاق است که در حال حاضر گنجایش ٢٣٠ نفر را برای یک دوره سفر دارا است. در نظر است، امسال به نقطه مطلوب استفاده ٤٠ هزار نفر از طرح کرامت رضوی دست یابیم.

انعقاد دو تفاهم‌نامه با شهرداری برای استفاده بازنشستگان

دکتر جعفریان با بیان اینکه امسال دو برنامه مهم برای بازنشستگان درنظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: یکی انعقاد تفاهم‌نامه با شهرداری برای استفاده مستمری بگیران از امکانات گردشگری و دیگری استفاده از ظرفیت شهرداری در زمینه‌های خدمات شهری مانند مترو، اتوبوس، امکانات ورزشی و بسیاری خدمات دیگر است.

وی با اشاره به توسعه برنامه‌های گردشگری برای بازنشستگان تامین اجتماعی، افزود: همچنین یک تفاهم‌نامه نیز بین سازمان و منطقه آزاد کیش درحال طراحی و انعقاد است که بر اساس آن، آن‌ها «بسته»‌های گردشگری ویژه بازنشستگان را ارائه دهند تا امکان استفاده از این خدمات فراهم شود. همچنین در نظر است در قالب این تفاهم‌نامه بن خرید کالا و نیز ارائه کمک مالی به بازنشستگان نیز فراهم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان گفت: علاوه بر کیش سایر مناطق گردشگری کشور از جمله مناطق شمالی و غربی نیز در برنامه‌های گردشگری سازمان برای بازنشستگان قرار دارد.

خرید کالای ایرانی پشتیبانی می‌شود

دکتر جعفریان اظهار کرد: همچنین با معاونت اقتصادی نیز به تفاهم رسیده‌ایم که کمک‌هایی در قالب وام برای خرید کالای ایرانی به مستمری‌ بگیران ارائه شود.

وی سایر طرح‌های بازنشستگان را مواردی مانند برگزاری المپیاد ورزشی، طرح نسیم سلامت و ارتقای سطح سلامت سالمندان بیان کرد و افزود: به ویژه امسال ارتقای سطح سلامت در کل کشور ایجاد می‌شود.

پایه‌های تامین اجتماعی، معطوف به حلقه شرکای اجتماعی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در ملاقات با رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز ضمن تبریک به مناسبت هفته و روز تامین اجتماعی تصریح کرد: پایه‌های تامین اجتماعی را معطوف به حلقه شرکای اجتماعی دانست و افزود: حفظ و صیانت از اموال سازمان با حمایت شرکای اجتماعی، محکم‌تر می‌شود و باور داریم شرکای اجتماعی سازمان در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

دکتر جعفریان عنوان کرد: سازمان نیز وظیفه خود می‌داند که با شرکای اجتماعی تعاملی به واقع در معنا داشته باشد و در تنظیم قوانین و مقررات بالادستی و نیز اجرای این قوانینی، صاحبان اصلی تامین اجتماعی را در کنار خود ببیند و این شرکا باید در زمینه‌های مادی و معنوی و نیز تصمیم‌گیری‌های کلان سازمان مشارکت داشته باشند.

وی افزود: باید اطلاع رسانی درستی انجام شود تا قوانین تامین اجتماعی با منافع اکچواری سازمان در تضاد نباشد. در غیر این صورت در آینده‌ای نه چندان دور، مشکلات زیادی را پیش رو خواهیم داشت و وارد مرحله‌ای می‌شویم که قوانینی که در سال‌های گذشته بر سازمان تحمیل شده است، به عنوان یک تهدید عمل کند و از این‌رو نیازمند تصمیم‌گیری‌های عاجل در این زمینه‌ها هستیم.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت روز تامین اجتماعی، افزود: اجازه دست‌اندازی به اموال سازمان داده نمی‌شود.

علی‌اصغر بیات، با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اقدامات خوبی را در حوزه امور بازنشستگان انجام داده است، این دیدار دکتر جعفریان با نمایندگان تشکل‌های کارگری را بسیار ارزشمند توصیف کرد.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل بازنشستگان را مسئله درمان تشکیل می‌دهد؛ می‌توان گفت، با همکاری سازمان شرایطی فراهم شده است که امروزه به راحتی دسترسی به خدمات درمانی دارند.

بیات با اشاره به تعامل سازمان با تشکل‌های کارگری، تصریح کرد: سازمان در زمینه‌‌های گوناگونی از جمله بیمه تکمیلی درمان، بیمه عمر، طرح کرامت رضوی، برگزاری المپیادهای ورزشی و برگزاری همایش‌های منطقه‌ای برای بازنشستگان اقدامات مناسبی را انجام داده است.

وی در پایان به عنوان مسئول ارشد کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، از این اقدام دکتر جعفریان و هیات همراه وی تشکر کرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در دیدار دکتر جعفری با وی تلاش و کوشش سازمان در ارائه خدمات به بیمه شدگان را تقدیر کرد و افزود: اهمیت و اثرگذاری تلاش سازمان برای مجموعه مخاطبان تثبیت شده است.

حسن صادقی، تعامل سازمان با تشکل‌های کارگری را در حفظ و صیانت از منافع سازمان که متعلق به بیمه شدگان است، مثبت دانست.

وی با اشاره به اجرای طرح کرامت رضوی سازمان برای بازنشستگان گفت: بر اساس این طرح سالیانه هزار نفر به طرح کرامت رضوی اعزام می‌شوند. به همین تعداد هم سفرهای یک روزه طی یکسال گذشته به استان‌‌های قزوین، قم، اصفهان، مرکزی و شهر کاشان انجام شده است.

معاون دبیرکل خانه کارگر، اظهار کرد: به موازات آن، به بیش از ١١٠٠ تا ١٢٠٠ نفر به اعضای این کانون در طول سال وام داده می‌شد و برای گرفتن این وام، نیازمندان واقعی، در اولویت قرار دارند.

صادقی با بیان اینکه تشکل‌های کارگری، حلقه واسط بین سازمان و بیمه شدگان کارگر هستند، تصریح کرد: اقدامی را که سازمان به ویژه معاونت فرهنگی در حوزه هم‌افزایی شرکای اجتماعی با عنوان شورای راهبردی شرکای اجتماعی انجام داده‌اند، قابل تقدیر است و جا دارد که یادی هم از تلاش‌های مرحوم دکتر اعتصامی شود.

وی افزود: درحال حاضر وضعیت سازمان به گونه‌ای است که باید به سمت اصلاحات اساسی در حوزه‌های مختلف ساختاری و سیستماتیک پیش برود. تا بر اساس آن توسعه و پیشرفت سازمان میسر شود.

صادقی عنوان کرد: همچنین لازم است، تمامی ظرفیت کشور در زمینه اشتغال تقویت شود تا زایش مجدد در ساختار اقتصادی کشور شکل بگیرد و سرمایه‌گذاری‌ها به سمت اشتغال‌زایی پیش رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مکانیکی
۰۵:۲۰ ۰۱ تير ۱۴۰۳
مال خودیاشونه کارگر جماعت رو کی آدم حساب میکنه رفتم کانون گفت به امید هتل و .... از ما باشید و خوابش رو ببینید الان پنج ساله اسم نوشتم قراره ببرن فکر کنم از مکه بیشتر طول بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
خدا کنه راست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
مدیریت هتل رو به آیت‌الله صدیقی بدهید .
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۱:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
الان ده سال پدرم بازنشسته ولی هرگز به مشهد اعزام نشدن گیا میبرن
Iran (Islamic Republic of)
اسداله قربانی
۰۶:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
باسلام واحترام خدمتاساتید محترم و فعالان در زمینه حفاظت و حفظ و احیا میراث باز مانده از پیشکسوتان جامعه کار وکارگری در همه زمینه ها که ریشه تمام آحاد ملت شریف ایران عزیزمان کارفرمایان که کار گران قدیم بودند تبدیل به کار فرما شده اند ودست به دست هم داده اند زمینه را برای همه بشریت قراربدهد که برای همدیگر ایجاد کار و تلاش فراهم نمایند که پیشرفت علمی فرهنگی آموزشی و پژوهشی وفناوری اطلاعات شبکه اجتماعی به وجود آمده رامحیا نموده اند وتشکلهای مختلف ایجاد کرده اند با همان شرایط پیشرفت درهمه امورزندگی برای همه انسانهای خوب و خدمتگذار وهمه وهمه نتیجه کار و تلاش منشآت گرفته از روح پاک کار وکار گر است و باید ما دراین دوران از زندگی به این همه زحمت ونتیجه زحمت به جا مانده ارج بنهیم وبه اندازه نیاز افراد حاظرم در عصر این روزگار هرکس به اندازه سابقهاست رتبه گروه و امتیازدهی پرسنل بدون تبعیض ومسامحه استفاده برده وبقیه برای آیدگان حفظ ونگهداری شود دیگران. کاشتن ما خوردیم ماهم بکاریم تا دیگران بخورند تا آینده کشورمان استوار ومحکم وپا برجا برای آیندگان بماند که در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند واز حق وحقوق پایمال شده که توسط فرزندان بنی آدم دفاع از وطن خودت بکنند بنی آدم اعضای یکدیگرند کهدر آفرینش زیک گوهرند چو عضوی به دردآورد روزگار دگر عضو هارا نماندقرار به ذلالت هم راضی نباشیم که رضایت بندگان خدا در رضایت خداست آرزوی سلامتی وتندرستی برای خدمت گذاران صدیق بدون تبعیض ومسامحه انجام توان کار به طورمساوی رااز خداوند متعال مسئلت دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
ایا کسانی که بیمه اختیاری میدن میتونن از زائرسرا تامین اجتماعی استفاده کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۳۱ تير ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
آخرین اخبار