همزمان با سالروز صدور پیام پذیرش قطعنامه ۵۹۸ امام خمینی (ره) نشست فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزارشد

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نشست فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بوشهر صبح امروز با حضور محمد حسین بدری مجری برنامه جهان آرا و روزنامه‌نگار برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی دهکده گردشگری دفاع مقدس بحیری دشتی در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای خلیج فارس اظهار داشت: در سال‌های پایانی جنگ، خلیج فارس برای ایران بسیار ناامن شده بود و رژیم بعث عراق خیلی راحت کشتی‌ها و سکو‌های نفتی ایران را مورد هدف قرار می‌داد.

محمد فقیه با بیان اینکه در جنگ خلیج فارس کویت بخشی از سرزمین و عربستان آسمانش را در اختیار صدام قرار داده بود ،گفت: شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، همانند شهید نادر مهدوی، بیژن گرد، توسلی و دیگر همرزمانش وارد عرصه مبارزه شدند و درس به یاد ماندنی به دشمنان دادند.

وی با بیان اینکه نخستین کاروان از نفتکش‌های کویتی با پرچم آمریکا و اسکورت کامل نظامی توسط ناوگان جنگی این کشور در تیرماه سال ۱۳۶۶ به راه افتادند خاطرنشان کرد: در این بین، دولت آمریکا عملیات سنگینی را در ابعاد روانی، تبلیغی، سیاسی، نظامی و اطّلاعاتی برای انجام موفّقیت آمیز این اقدام انجام داده بود.

رئیس شورای اسلامی دهکده گردشگری دفاع مقدس بحیری دشتی، رشادت‌ها و دلیرمردی‌های رزمندگان در خلیج فارس را ستود و گفت: رشادت رزمندگان مبارزه با متجاوزان در خلیج فارس به گونه‌ای بود که استکبار و ایادیش از رزمندگان هراس و وحشت داشتند.

شهید مهدوی و هم رزمانش در مقابله با آمریکای جنایتکار حماسه‌  آفریدند

فقیه حماسه شهدای خلج فارس را از نشانه‌های عزت ایران در مقابله با استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: شهید مهدوی و هم رزمانش در سال ۶۶ حماسه‌ای در مقابله با آمریکای جنایتکار در خلیج فارس آفریدند که در همیشه تاریخ ثبت است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۶ ناو‌های آمریکا و سایر کشتی‌های تحت حمایت استکبار جهانی وضعیتی نامطلوبی را در خلیج فارس رقم زده بودند ، خاطرنشان کرد: شهید نادر مهدوی و دیگر همرزمان خود در نبردی مستقیم با آمریکایی‌ها در آب‌های خلیج فارس اقتدار ایران اسلامی را نشان دادند و ضربات سختی به متجاوزان وارد کردند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گردشگری ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.