مديرکل حفاظت محيط زيست استان همدان گفت: روزانه 12 تن نایلکس در شهر همدان دفع می شود که اگر هر شهروند روزانه یک نایلکس کمتر مصرف کند 6 تن از پسماند پلاستیکی که به صورت روزانه تولید می شود کاهش پیدا می کند.

روزانه 12 تن نایلکس در شهر همدان دفع می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عادل عربی،مديرکل حفاظت محيط زيست استان همدان گفت:  سرانه مصرف نایلون در شهر همدان بیش از دو کیسه در روز است و دفع پسماند های پلاستیکی از سایر پسماندها بیشتر است.

وی اظهار داشت: با تهیه سبد خرید یا ساک پارچه‌ای، نه گفتن به فروشندگان ارائه‌کننده نایلکس، استفاده مجدد از کیسه‌های پلاستیک برای کم کردن اثرات مخرب زیست‌محیطی و تهیه سفره‌های پارچه‌ای برای تهیه نان می توان میزان تولید زباله نایلکس را کاهش داد.

عربی افزایش مشارکت های مردمی و قانون گذاری برای اخذ عوارض از تولید کنندگان و مصرف کنندگان نایلکس را از راهکارهای پیش رو برای کاهش زباله های پلاستیکی برشمرد و اضافه کرد: آلودگی آبهای زیرزمینی و سطحی، آلودگی آب های دریایی و به خطر افتادن موجودات آبزی، تخریب مراتع و مسمومیت احشام از اثرات مخرب پسماند های پلاستیکی است.

وی ادامه داد: با ادامه این روال و افزایش استفاده از نایلکس شاهد آسیب های جبران ناپذیر به محیط زیست خواهیم بود و زمین را هر روز آلوده‌تر می‌کنیم.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان همدان با بیان اینکه حدود 400 سال زمان نیاز است که یک نایلکس تجزیه شود خاطرنشان کرد: امروز خانوارهای ایرانی بدون نایلکس نمی‌توانند خرید کنند و عدم استفاده از نایلون باید فرهنگسازی شود.

انتهای پیام/ ش

دفع پسماند های پلاستیکی از سایر پسماندها بیشتر است

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.