به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کردستان گفت: در حال حاضر سه شرکت هوایی ایران ایر، قشم ایر و آسمان ایر در مسیر تهران - سنندج - تهران خط پروازی دایر کرده اند و روزانه ۲ پرواز بطور متوسط در فرودگاه سنندج انجام میشود، اما فروش بلیط این پروازها به صورت انحصاری در اختیار ۲ شرکت مهراب گشت سبز و تک ستاره پاسداران که غیر بومی و غیر مستقر در استان هستند، قرار دارد.
در فرودگاه سنندج که اکنون فقط نام بین المللی را یدک میکشد و خبری از پروزهای خارجی و حتی به دیگر استانها هم در آن نیست، روزهای پنجشنبه و سه شنبه یک پرواز و دیگر ایام هفته روزانه ۲ پرواز در مسیر تهران - سنندج - تهران انجام میشود.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کردستان در رابطه با نحوه فروش بلیط در این مسیر گفت: در حالیکه پرواز تهران - تبریز از حداقل یک میلیون و ۹۰۰ هزار ریال است، اما پرواز تهران - سنندج بیشتر مواقع ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال فروخته میشود که تا چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هم افزایش داشته است.
هوشنگ جواهری میگوید: آیا وضعیت پروازها به استان مرزی کردستان که ظرفیت گردشگری خوبی دارد و میتواند گردشگران داخلی و خارجی زیادی را بسوی خود جلب کند، باید اینگونه باشد.
عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کردستان و مسئول دفتر خدمات مسافرتی آوای سفر سبز کردستان هم به گفت: پروازهای فرودگاه سنندج کافی نیست و مسئولان حتی وعده اضافه شدن ۲۰ پرواز هفتگی رفت و برگشت دیگر را در فصل تابستان دادند، اما تاکنون عملی نشد.
فروغ خسروی اضافه کرد: امتیاز فروش بلیت پرواز سنندج - تهران به صورت چارتری و انحصاری به ۲ شرکت غیر بومی و خارج از استان سپرده شده و همین امر باعث شده در برخی مواقع قیمت تا چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ریال نیز افزایش پیدا کند.
مدیر دفتر خدمات مسافرتی سورن هم به خبرنگار ایرنا گفت: قیمت پایه پروازهای سنندج - تهران یک میلیون و ۴۸۰ هزار ریال تعیین شده، اما هیچ وقت پیش نیامده به این قیمت بلیتی فروخته شود.
پرستو صمدنژاد اضافه کرد: کمترین قیمت بلیت که فروخته ایم یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بود، اما بیشتر مواقع قیمت بلیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تا چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ریال متغییر است.
وی با اشاره به اینکه قیمت بلیت مسیر توریستی تهران - کیش از حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال شروع میشود، اظهار داشت: خود مسافران تهرانی که به سنندج سفر میکنند میپرسند چرا بلیت این مسیر اینقدر گران است.
انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کردستان در این زمینه نامهای به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نوشته است.
در این نامه که به امضای بیش از ۱۵ دفتر خدمات مسافرتی رسیده، آمده است: سال هاست مشکلات پروازهای فرودگاه سنندج لاینحل باقی مانده، قولها و تفاهم نامههای هیچ شرکت پروازی (ایرلاینی) به نتیجه مطلوب نرسیده حتی ایرلاینهایی که به سنندج خط پروازی دایر کرده اند به اجبار سازمان هواپیمایی کشوری بوده است.
زمانی که پروازهای داخلی برنامهای که طبق بخشنامه شرکت هوایی قشم ایر غیر قابل چارتر اعلام میشود به چه دلیلی نمایندگان از موضوع مهم واگذاری امتیاز فروش بلیت این پروازها به ۲ شرکت غیربومی مهراب گشت سبز و تک ستاره پاسداران به سادگی گذشته اند.
گفتنی است: با اینکه مدیر فرودگاههای استان کردستان اردیبهشت امسال قول افزایش پروازهای فرودگاه سنندج به ۲۲ پرواز در هفته را داده بود، اما این وعده هنوز عملی نشده و تعداد پروازهای تهران - سنندج - تهران هنوز همان ۱۱ پرواز است.
انتهای پیام/ز
منبع: ایرنا