معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیش از 15 میلیون متر مکعب سمپاشی و جونده کشی در هفت شهرستان کرمانشاه انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه گفت: قصرشیرین و سرپل ذهاب کانون بیماری سالک هست و پشه ها به عنوان ناقلان این بیماری با لانه کردن در محل دپوی نخاله های ساختمانیسلامت مردم را به خطر می اندازند.

وی گفت: سالک بیماری بومی این منطقه است اما با اقدام های پیشگیرانه تعداد مبتلایان در سال های 95 و 96 نسبت به سال های قبل کمتر شده است.

شکیبا افزود :  سم پاشی و جونده کشی به عنوان اقدام های شبکه بهداشت استان در هفت شهرستان مناطق زلزله زده انجام شده و بیش از 15 میلیون متر مکعب شامل 9 میلیون متر مکعب سمپاشی و 6 میلیون مترمکعب جونده کشی در این هفت شهرستان در سال جاری انجام شده است.

وی افزود : با توجه به گرم بودن مناطق زلزله زده، خطر وجود جانوران گزنده مانند مار و عقرب در این مناطق بالا است و این جانواران در میان آوارهای موجود  لانه می کنند و به مردم بخصوص کودکان آسیب وارد می کنند.

شکیبا گفت : سمپاشی و جونده کشی را در مرداد هم ادامه می دهیم و وضعیت منطقه را کاملا زیرکنترل داریم و از بروز هرگونه بیماری جلوگیری می کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تعداد مبتلایان به سالک نسبت به سال های قبل کمتر شده است

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سالک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.