نمایندگان جدید شبه‌نظامیان سابق فارک پس از توافق تاریخی صلح، روز جمعه کار خود را در پارلمان کلمبیا آغاز کردند.

نمایندگان فارک کار خود را در پارلمان کلمبیا آغاز کردندبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان جدید شبه‌نظامیان سابق فارک روز جمعه در حالی کار خود را در پارلمان کلمبیا شروع کردند که پارلمان تحت سلطه راست‌گرایان تحت رهبری ایوان دوک، رئیس جمهور منتخب این کشور، است و او از منتقدان سرسخت توافقنامه صلح بین دولت و فارک به حساب می‌آید.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور فعلی کلمبیا، در مراسم افتتاح دوره جدید چهار ساله پارلمان اعلام کرد: «این پنج سناتور و پنج نماینده حزب  «نیرو‌های جایگزین مشترک» نتیجه انحلال و خلع سلاح فارک است».

او گفت: «خانم‌ها و آقایان نماینده حزب فارک اکنون که شما سلاح‌ها را به زمین گذاشته‌اید، اکنون که شما مشارکت در حقیقت و عدالت انتقالی را پذیرفته‌اند، اکنون که شما قسم خورده‌اید قانون اساسی، هنجار‌ها و اصول جمهوری ما را رعایت کنید، به این معبد دموکراسی خوش آمدید».

هر چند در موافقنامه صلح سال ۲۰۱۶ که به نیم قرن مناقشه پایان داد ۱۰ کرسی به حزب فارک (۵ کرسی در سنا و ۵ کرسی در مجلس نمایندگان) اختصاص یافته است روز جمعه در نهایت فقط هفت نفر به نمایندگی از این حزب وارد پارلمان شدند.

کارلوس آنتونیو لوزادا، از فرمانده سابق شورشیان که از جمله نمایندگان حزب فارک در پارلمان کلمبیا است، اعلام کرد «صلح امکان شنیده شدن صدای نمایندگان فارک را در مجالس پارلمان فراهم کرده است».

رودریگو لاندونو معروف به «تیموچنکو» رئیس پیشین فارک در توییتر نوشت: «این روز در تاریخ به عنوان روزی که همه نمایندگان مردم با مردان و زنان فارک وارد پارلمان شدند، ثبت خواهد شد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار