مربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: موافقان و مخالفان کارلوس کی روش تنها به فکر منافع شخصی یا گروهی خودشان هستند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهدی رجب زاده متولد 31 خرداد 1357 در شیراز است. او فوتبالش را از سال 76 و تیم فجرسپاسی آغاز کرد و تا سال 82 در این تیم حضور داشت. رجب زاده سپس به ذوب آهن اصفهان پیوست و در مدت چهار سال حضورش در این تیم در 103 بازی 49 گل به ثمر رساند. او در این دوره توانست با زدن 17 گل همراه با عرفان اولروم عنوان آقای گلی لیگ ششم را از آن خود کند.

رجب زاده: ماجرای ماندن کی روش در تیم ملی سیاسی شده است!/مربیگری سخت تر از بازی کردن است

رجب زاده پس از آن مورد توجه تیم های اماراتی قرار گرفت و راهی الامارات و سپس الظفره شد. دوران فوتبال رجب زاده در امارات کوتاه بود و او در بازگشت به ایران در سال 88 پیراهن مس کرمان را بر تن کرد و در 36 بازی که برای این تیم به میدان رفت 10 گل به ثمر رساند.

رجب زاده در سال 89 دوباره به ذوب آهن بازگشت و در یک فصل حضورش در این تیم 6 بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شد. او در این فصل با ذوب آهن نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد. رجب زاده سپس در سال 90 به تیم شهر خود یعنی فجرسپاسی شیراز برگشت و یک فصل را در این تیم گذراند.

پس از آن رجب زاده بار دیگر در تابستان 91 به ذوب آهن بازگشت و تا پایان دوران فوتبالش در این تیم حضور داشت. او که در این دوره موفق شد در 106 بازی برای ذوب آهن 36 گل بزند و با ثبت 116 گل در کارنامه اش به دومین گلزن ادوار مختلف لیگ برتر تبدیل شود امسال تصمیم گرفت از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی کند و به جرگه مربیان بپیوندد.

پس از تغییر و تحولاتی که در راس کادرفنی ذوب آهن اتفاق افتاد رجب زاده دستیار امید نمازی در ذوب آهن شد. با رجب زاده درباره اولین تجربه مربیگری، اهداف و برنامه های ذوب آهن و ماجرای تمدید قرارداد کارلوس کی روش با تیم ملی گفتگو کرده ایم.


بیشتر بخوانید: خداحافظی رسمی رجب زاده از دنیای فوتبال+عکس


دنیای مربیگری چه تفاوتی با دوران بازیگری دارد؟

خیلی سخت تر و پیچیده تر است. یک بازیکن فقط شرایط بازی را می سنجد و تمرکزش بر روی خوب بازی کردن است اما یک مربی وظایف سنگین تری دارد و باید همه چیز را کنترل کند. از مسائل فنی گرفته تا بحث روحی و روانی بازیکنان و آنالیز تیم حریف و بسیاری از فاکتورهای دیگر برعهده مربی است.

رجب زاده: ماجرای کی روش در ایران از حیطه ورزش خارج شده است/مربیگری سخت تر از بازی کردن است

ذوب آهن در نقل و انتقالات چگونه عمل کرده است؟

خدا را شکر بیشتر بازیکنان فصل گذشته را حفظ کرده ایم و بازیکنان با کیفیت جدیدی نیز به تیم ما اضافه شده اند. فکر می کنم عملکرد ذوب آهن در نقل و انتقالات رضایت بخش بوده است.

از عملکرد بازیکنان خارجی راضی هستید؟

بله 2 بازیکن خارجی جدید امسال به ذوب آهن آمده اند که هر 2 از نظر فنی بسیار خوب هستند و ما قصد داریم یک بازیکن خارجی دیگر هم جذب کنیم. ذوب آهن امسال باید در 3 جبهه رقابت کند و ما باید به اندازه کافی بازیکن خوب و با کیفیت داشته باشیم تا اگر خدای نکرده محرومیت یا مصدومیتی برای بازیکنان به وجود آمد دچار مشکل جدی نشویم.

هدف ذوب آهن در لیگ هجدهم چیست؟ برای جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا چه برنامه ای دارید؟

تیم ما فصل گذشته توانست عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد و امسال کمی انتظارات هواداران و اهالی فوتبال از ذوب آهن بالاست. هدف همه تیم ها قهرمانی در لیگ است و طبیعی است که ما هم می خواهیم در نهایت جام را بالای سر ببریم و برای مردم اصفهان افتخار کسب کنیم. در جام حذفی و آسیا نیز تلاش می کنیم تا نسبت به فصل قبل نتایج بهتری بگیریم. من به توانایی کادرفنی و بازیکنان ذوب آهن ایمان دارم.

فکر می کنید کدام تیم ها مدعی قهرمانی لیگ هستند؟

امسال تیم‌های ذوب آهن، سپاهان، استقلال و پرسپولیس شانس بالایی برای کسب جام دارند.

رجب زاده: موافقان و مخالفان کی روش فقط به فکر منافع خودشان هستند/مربیگری سخت تر از بازی کردن است

به نظرتان قرارداد کارلوس کی روش باید تمدید شود؟

البته در این مورد فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی را می گیرد اما به نظر من این روزها ماجرای ماندن کی روش در تیم ملی رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است و  موافقان و مخالفان او با در نظر گرفتن منافع شخصی یا گروهی شان اظهاراتی را مطرح می کنند. در فوتبال ایران عده ای مدعی هستند که کی روش عالی کار کرده و باید حتما بماند و برخی دیگر نیز می گویند که او نتوانسته پیشرفت زیادی در تیم ملی ایجاد کند و باید برود. امیدوارم در نهایت هر اتفاقی می افتد به نفع فوتبال ما باشد.

عملکرد تیم ملی در جام جهانی 2018 را چگونه ارزیابی می کنید؟

شکی نیست که تیم ملی در فاز دفاعی بسیار خوب کار کرد اما در فاز حمله خودباوری و شهامت لازم را نداشتیم. اگر این خودباوری در بازیکنان ما بود می توانستیم از گروه مان صعود کنیم.

به غیر از ایران طرفدار کدام تیم بودید؟

کرواسی را دوست داشتم، کروات ها واقعا جنگنده و پرتلاش بودند و تا فینال هم پیش رفتند اما در فینال مغلوب تیم پرمهره فرانسه شدند.

انتهای پیام/

اظهارات رجب زاده درباره تمدید قرارداد کی روش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار