قائم مقام شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت : یازده درصد برق استان توسط صنایع کرمانشاه مصرف می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه مرادی قائم مقام شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت : تیرماه امسال طی یک هفته حدود 20 درصد افزایش پیک مصرف برق در استان داشتیم.

وی گفت : تعادل تولید و مصرف برق در کشور به هم خورده که عمدتا ناشی از کاهش 50 درصدی تولید نیروگاه‌های برق‌آبی بوده است.

وی از کمبود چهار تا شش هزار مگاواتی در شبکه سراسری برق کشور خبر داد که باعث شده از اوایل تیرماه مدیریت بار اضطراری در سراسر کشور از جمله کرمانشاه اعمال شود.

وی سه راهکار افزایش منابع تولید، واردات برق از سایر کشورها و مدیریت مصرف داخلی را برای مقابله با خاموشی اعلام کرد و افزود: افزایش تولید برق بسیار هزینه‌بر و در شرایط کنونی ناممکن است، از سوی دیگر سایر کشورها نیز به دلیل شرایط گرما انتقال برق انجام نمی‌دهند و تنها راه مدیریت اضطراری بار است.

به گفته این مسئول، اعمال خاموشی‌های سراسری می‌تواند 1500 تا دو هزار مگاوات از کمبودی که داریم را جبران کند.

وی پیش بینی کرد، خاموشی‌ها دو هفته تا 20 روز دیگر ادامه پیدا کند.

مرادی سپس به وضعیت مصرف برق در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در شرایطی که در 13 تیر ماه پیک مصرف برق در استان 609 مگاوات بود، در 20 تیر به 759 مگاوات رسید و رشد 20 درصدی پیک مصرف را فقط در یک هفته(از 13 تا 20 تیر) شاهد بودیم.

وی درباره سهم مصرف برق هر بخش در استان نیز اظهار کرد: سهم بخش صنعت یازده درصد، اصناف کمتر از 10 درصد، بخش خانگی 46 درصد، کشاورزی و بخش عمومی و ادارات نیز هریک حدود 15 درصد است.

وی افزود: مشکل فعلی درخصوص صنایع خارج از شهرک‌های صنعتی است که برای آنها پیامک ارسال می‌شود و تلاش می‌کنیم زمان خاموشی که به آنها اعلام می‌شود، دقیق باشد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تعادل تولید و مصرف برق در کشور به هم خورده است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.