مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با اقداماتی در شهرستان با هزار و 140 هکتار بافت فرسوده حرکت‌های بلندی را انجام و تحولی در ساختار محله‌های موجود ایجاد خواهیم کرد تا از این وضعیت خارج شویم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الله غلامی در حاشیه بازدید از خمینی‌شهر پیرامون ستاد بازآفرینی شهری اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در بازآفرینی شهری باید انجام می‌شد و یکی از محورهای اساسی بود، توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی در مقیاس محله و شهر است.

وی با بیان اینکه شهرستان خمینی‌شهر در استان اصفهان در اجرای طرح بازآفرینی شهری پیشتاز بوده، افزود: با اقداماتی در شهرستان با هزار و 140 هکتار بافت فرسوده حرکت‌های بلندی را انجام و تحولی در ساختار محله‌های موجود ایجاد خواهیم کرد تا از این وضعیت خارج شویم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه شهرداران باید در کنار اداره راه و شهرسازی موضوعات خاص بازآفرینی شهری را به سوی محلات با بافت فرسوده هدایت کنند، خاطرنشان کرد: بیشترین کار بر روی شهرداری‌ها و ادارات راه و شهرسازی است و برخی ادارات نیز در این زمینه همراهی‌هایی داشته‌اند، در کنار خدمات زیربنایی و روبنایی و فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی از ارکان اساسی بازآفرینی است.

وی با بیان اینکه برای خمینی‌شهر چند پروژه در حوزه‌های مختلف داریم، بیان کرد:در آینده‌ای نزدیک در قالب کار مشارکت که بخشی از زمین‌ها مربوط به سازمان ملی زمین و مسکن بوده و بخشی دیگر مربوط به شرکت بازآفرینی شهری و برخی از اعتبارات هم بر عهده شهرداری است محله‌ها از ساخت‌وسازهای فرسوده به سمت بازسازی، نوسازی، مقاوم‌سازی حرکت می‌کنند.

غلامی با بیان اینکه مردم در این طرح تعاونی محله‌ها را تشکیل می‌دهند، گفت: ستاد بازآفرینی شهرستان بر اساس آیین‌نامه در مرکز شهرستان تشکیل می‌شود که نیاز به اصلاحیه در خصوص این ستاد حس می‌شود و برخی فرمانداری‌های شهرستان‌های بزرگ نیز با این اصلاحیه موافق هستند.

محمود مسلم زاده، فرماندار خمینی‌شهر نیز گفت: بنا به سرشماری سال ۹۵، شهرستان خمینی‌شهر با جمعیتی بالغ بر ۳۱۹ هزار نفر در مساحت ۱۷۶ کیلومترمربع از نظر تراکم بعد از تهران قرار گرفته است.

وی با اشاره به دو مرکز پایگاه سلامت فدک محله جوی‌آباد و سالن اجتماعات چندمنظوره فرهنگی آموزشی خانه بهداشت محله قرطمان، افزود: پایگاه سلامت فدک محله جوی‌آباد با مساحت ۴۷۵ متر ساخت در دوطبقه با هزینه بالغ بر ۵۷۰ میلیون تومان افتتاح شد؛  سالن اجتماعات چندمنظوره فرهنگی آموزشی خانه بهداشت محله قرطمان نیز که حجم عملیات آن ۳۷۵ متر ساختمان و ۲۰۰ متر محوطه‌سازی داشت با اعتباری بالغ بر ۴۷۵ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: پل شهرک برق و الکترونیک که برای سرمایه‌گذاران می‌تواند مفید واقع شود، پل ارتباطی کمربندی جاده قدیم و جاده جدید، سرای محله وازیچه که در بافت فرسوده است از جمله درخواست‌های عمرانی این شهرستان است.

وی با بیان اینکه اطلس جغرافیایی خمینی‌شهر به صورت جامع برای نظام‌مند کردن مسکن و سایر خدمات در حال تهیه است، اظهار داشت: در محیط کسب و کار رتبه دوم را دارا هستیم و عمده آن به بازاری برمی‌گردد که با تعداد زیاد واحدهای صنفی می‌توانیم اتفاقات خوبی در شهرستان داشته باشیم و از جمله دوشنبه‌بازار که داد و ستد در آن فعال است و امیدواریم بتوانیم این بازار که به طول ۲ کیلومتر است را مسقف و کف آن را سنگفرش کنیم و مغازه‌های این بازار را ساماندهی کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار