وی تصریح کرد: متقاضیان در صورت بروز مشکل میتوانند از طریق همان سامانه، هنگام ثبت نام و یا با مراجعه به وزارت علوم شکایت خود را مطرح کنند.
رضوان طلب با بیان اینکه دوره رسیدگی به پرونده هایی که به صورت کامل به مرکز جذب منتقل شده اند، بر اساس قانون ۴۵ روز تعریف شده است، افزود: توانسته ایم زمان رسیدگی به پرونده ها را در مرکز جذب کمتر کنیم و در مواردی که بیش از این جدول پرونده ای در مرکز جذب توقف کند، کارشناس پرونده مورد مواخذه قرار می گیرد.
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، آماری از فعالیتهای مرکز جذب در خصوص پرونده متقاضیان ارائه داد و گفت: روزانه ۳۷ پرونده از دانشگاههای مختلف به مرکز جذب ارسال و به صورت میانگین ۲۵ رأی در مورد وضعیت صلاحیت صادر میشود.
وی همچنین افزود: در سال ۹۶، میانگین توقف پرونده ها در دانشگاه ها ۲۵۹ روز و در مرکز جذب ۳۵ روز بوده است.
رئیس مرکز جذب وزارت علوم در مورد رسیدگی به صلاحیت های علمی عنوان کرد: رسیدگی ما رسیدگی شکلی است و ما به بررسی انجام شده توسط هیئت های اجرایی اعتماد میکنیم و صلاحیت فرد را مجددا بررسی نمی کنیم بلکه صحت انجام فرایند توسط دانشگاه را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
وی با تاکید بر اینکه هیئت مرکزی جذب ورود محتوایی به پرونده های ارسالی ندارد، تصریح کرد: بررسی صلاحیت پرونده ها بر عهده هیئت اجرایی مرکزی نیست، بلکه این امور در دانشگاه ها باید رسیدگی شود؛ سهم مرکز جذب، پس از نظارت و ارزیابی مدارک، تنها بررسی صحت انجام فرایندها توسط هیئت اجرایی است.
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: جذب اعضای هیات علمی بر اساس آییننامه اجرا می شود و در این خصوص مرکز جذب هیچ وقت سلیقه ای عمل نکرده است.
رضوان طلب ادامه داد: قائل به اعمال سختگیری های شدید در جذب اعضای هیئت علمی نیستیم؛ با توجه به اینکه بر لزوم تدین و فرهنگ انقلابی اساتید تاکید داریم، اما شیوه ها و نگاه های سخت گیرانه را اعمال نمی کنیم.
انتهای پیام/