آتش گرفتن جنگل‌های سوئد بر اثر گرمای شدید + فیلم

موج شدید گرما در سوئد باعث آتش گرفتن جنگل‌های این کشور شده است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دلیل موج شدید گرما در منطقه کشور‌های اسکاندیناوی، از روز چهارشنبه تاکنون ­ده‌ها مورد آتش سوزی در مناطق مختلف سوئد رخ داده است.

مناطق مختلف سوئد روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه شاهد موارد متعدد آتش سوزی جنگل‌ها بوده اند و این کشور کمک اتحادیه اروپا را بر اساس ساز و کار اروپایی محافظت مدنی خواستار شد.

برای مهار کردن آتش، هواپیما‌های آتش نشان از ایتالیا برای یک هفته به سوئد آورده شده‌اند، علاوه بر این هواپیما‌ها که قابلیت حمل ۶ تن آب را دارند، دو هواپیمای فرانسوی نیز به سوئد منتقل شده است و عملیات خاموش کردن آتش را آغاز کرده‌اند.

مسئولان سوئدی اعلام کردند تا کنون شش بالگرد نروژی نیز برای کمک به سوئد فرستاده شده‌اند.

آتش سوزی جنگل در مناطق شمالی در ۲۰۰ کیلومتری استکهلم پایتخت سوئد ادامه دارد.

مقامات سوئدی که در حال حاضر برای مهار ۴۴ کانون آتش سوزی تلاش می‌کنند، دستور تخلیه ساکنان مناطق پر خطر به ویژه استان‌های مرکزی یولبوری، یمتلاند و دالارنا را صادر کرده‌اند. در حال حاضر هیچ مرگی بر اثر آتش سوزی گزارش نشده است.

آتش سوزی در منطقه مدار قطب شمال نیز گزارش شده است. در حومه شهر یوکوموک، که از مقاصد گردشگری زمستانی است و در مدار قطب شمال واقع شده، پنج مورد آتش سوزی گزارش شده است.

یکی از امدادگران در این منطقه اعلام کرد آخرین بار دوازده سال پیش در این منطقه آتش سوزی روی داده بود.

منابع امداد رسان سوئد اعلام کردند: خشکسالی عامل اصلی موارد متعدد آتش سوزی همزمان در جنگل‌ها و دیگر مناطق است.

استفاده از تنها دو هلی کوپتر آتش نشانی از ۱۰ هلی کوپتر آتش نشانی متعلق به نیرو‌های مسلح سوئد و سخن مسئول دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع این کشور که گفته بود «نمی توانیم از پرسنلی که در مرخصی هستند دعوت به کار کنیم» واکنش مردم سوئد را بر انگیخت.


بیشتر بخوانید: نابودی 5 هکتار از جنگل‌های گیلان بر اثر وقوع آتش سوزی گسترده + فیلم 


انتهای پیام/
 

آتش سوزی گسترده در اسکاندیناوی + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار