معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: امسال با وجود وقفه ناشی از تاثیر شرایط جوی و محیطی که در زمینه تکثیر میگو در این استان رخ داد، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در مراکز تکثیر این استان تولید شد.

۱.۵ میلیارد بچه میگو در بوشهر تولید شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  صغری اشرف روز پنجشنبه گفت: ایجاد وقفه در کار مراکز تکثیر بچه میگو در استان بوشهر باعث شد تا ذخیره سازی در استخر‌های پرورش با کندی صورت گیرد که کمیته فنی تکثیر و پرورش میگو مدت زمان عملیات ذخیره سازی بچه میگو را در این استان ۱۰ روز تمدید کرد.

وی اظهار داشت: کار رها سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی این استان از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده که با احتساب ۱۰ روز تمدید تا دهم مرداد ماه ادامه دارد.

اشرف ادامه داد: تاکنون یک میلیارد قطعه بچه میگو در سطح چهار هزار هکتار استخر پرورش در این استان ذخیره سازی شده و براساس برنامه ریزی‌ها قرار است به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قطعه در سطح پنج هزار هکتار افزایش یابد.

وی یادآورشد: همه این بچه میگو‌ها از ۱۰ هزار جفت مولد داخلی در ۱۲ مرکز تکثیر فعال در این استان تولید شده است.
در سال گذشته ۱۳ هزار تن میگوی پرورشی از سطح ۴۴۰۰ هکتار استخر در استان بوشهر تولید شد که امسال قرار است این میزان به ۱۷ هزار تن در سطح پنج هزار هکتار افزایش یابد.

انتهای پیام/م

ایجاد وقفه در کار مراکز تکثیر بچه میگو در استان بوشهر

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.