وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه فناوری اطلاعات را یکی از عوامل کاهش فساد در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پنجشنبه، 28 تیرماه در آیین بهره برداری از 4 طرح مخابراتی در شهرهای شمالی و سطح استان خوزستان در محل فرمانداری باغملک به وجود مشکل در لایه های مختلف فرآیند درونی اجرایی کشور بیان کرد: توسعه فناوری اطلاعات بخش عمده ای از پیشگیری از فساد است.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات تبعیض و فساد در کشور وجود دارد و مشکلات اقتصادی فشار زیادی به مردم وارد کرده است اذعان داشت: با وجود این همه مسائل باید به پیشرفت های کشور توجه داشته باشیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه آب، انرژی، جاده، سلامت و ارتباطات انجام شده است.‌

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افشا کردن اختلاس کنندگان را خوب دانست و افزود: اما تنها راه مبارزه با فساد نیست، چرا که اگر نیروهای نخبه کشور را بر سر پست هایی که فضا برای رانت و اختلاس در آن ها وجود دارد، بگذاریم بازهم آن ها آلوده می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعدادی از افراد به دنبال برخی پست ها هستند که امضای طلایی و‌ رانت بیش تر در آن ها بوده و باید این فضای مسموم را اصلاح کرد، اذعان داشت: باید رابطه خود را با مردم اصلاح کنیم، اما نه در حرف بلکه در عمل، چرا که لازمه اصلاح رابطه با مردم این است که برخی مسئولان در ابتدا رابطه خود و خدای خود را اصلاح نمایند.

محمدجواد آذری جهرمی با تاکید بر اینکه باید بت درون خود را شکسته و به مردم تعظیم کنیم و در برابر خواسته های آن ها تلاش کرده و اگر چنین نکنیم برای دشمن رخنه باز کرده ایم گفت: هیچگاه از تحریم ها استقبال نمی کنیم، اما بی شک مقابل خباثت دشمن فرصت سازی می کنیم.

وی اظهار کرد: مردم خوزستان همواره در عرصه های مختلف در صف اول ایستاده و بنا به مشکلات مختلفی در سال های گذشته مطالبات به حقی داشته اند که همه مسئولان باید برای رفع کمبودها و مشکلات این استان شهید پرور همت کنند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه در دولت های مختلف اقدامات زیادی برای توسعه استان صورت‌ گرفته، بیان داشت: اما مشکلات متعدد طبیعی، محاسباتی و مهندسی برای این پروژه ها وجود داشته که استفاده نکردن از تکنولوژی های روز بر شرایط زیست ‌محیطی مردم تاثیر گذاشته است.

وی اذعان کرد: در کنار این مشکلات نباید از کنار توسعه های دولت های مختلف گذشت اما انتظار مردم بیشتر و به جا است و ما مدیون مردم استان هستیم.

این مقام مسئول افزود: در حوزه وزارت ارتباطات نگاه ویژه ای به خوزستان داریم و تاکنون 3 دوره به استان سفر کرده و مشکلات زیرساخت های ارتباطی خوزستان را بررسی کرده ام.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه یکی از مشکلات عمده خوزستان را اطلاع رسانی نکردن توسط مدیران است عنوان و تصریح کرد: اگر مسائل و مشکلات به موقع انتقال داده شود، نسبت به رفع مشکلات زودتر اقدام خواهد شد.

آذری جهرمی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اعتبارات مناسب دولت برای توسعه زیرساخت های مخابراتی استان، مشکلات ارتباطی مسیر باغملک - رامهرمز - هفتکل برطرف شده گفت: اما حوزه توسعه ای در شمال خوزستان نیاز به توجه بیش تر دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دولت در سال گذشته 200 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای شمال استان که شامل 295 روستا است اختصاص داد، اظهار داشت: تاکنون 264 روستا تحت پوشش ارتباطات قرار گرفته اند.

وی اذعان کرد: مشکلات جاده ای، برق و دسترسی به خطوط ارتباطی در شهرهای شمالی استان هنوز وجود دارد، اما خدمتگزاران این عرصه با تلاش شبانه روزی و فشرده موفق شدند با حمایت های استاندار و نمایندگان استان پروژه های خوبی را طی 2 سال گذشته به بهره برداری برسانند.

محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه اکنون در خوزستان نزدیک به 67 درصد روستاها ارتباط مخابراتی مناسب دارند، تاکید کرد: تلاش می کنیم 33 درصد باقیمانده را نیز انجام دهیم و براساس برنامه ششم توسعه باید برای 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار توسعه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/گ

توسعه فناوری اطلاعات یکی از عوامل کاهش فساد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.