فرماندار اردکان گفت: بیش از ۵۰ درصد جوانان دفاع مقدس را درک نکرده اند.

هادی مقیمی فرماندار اردکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ما باید ببینیم شهدا برای چه چیز رفتند امروزه  باید نسل جوان با فرهنگ ایثار وشهادت آشنا شود زیرا بیش از ۵۰ درصد جوانان دفاع مقدس  را درک نکرده اند.

هادی مقیمی افزود: ما باید ببینیم شهدا برای چه چیز رفتند امروزه  باید نسل جوانان با فرهنگ ایثار وشهادت آشنا شوند زیرا بیش از ۵۰ درصد جوانان دفاع مقدس  را درک نکرده اند.

وی ادامه داد: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد مشکلات و مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم به دست عوامل خارجی بسپاریم  باید ببینیم چه مسیری را اشتباه رفته ایم و آسیب شناسی کنیم و دنبال رفع آن باشیم.

مقیمی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که  یاد و خاطره‌ی شهدا کمتر از شهادت نیست افزود: نسل گذشته هم انقلاب کردند و هم جنگ را اداره کردند اگر فرهنگ شهادت و ایثار به معنای واقعی و درست در جامعه تعبیر شود مردم  استقبال خواهند کرد.

وی بیان داشت:  جمعیت کشور ما که دو برابر نشده دستگاه‌های فرهنگی ما چند برابر شده است پس کجا از کار ما ضعف دارد چرا نمی‌توانیم از این شهدا و ایثارگران که  نماد وحدت ملی ما  هستند به خوبی بهره ببریم.

مقیمی گفت: المان سازی باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و به سایر شهر‌ها نگاه نکنیم باید المان‌ها در شان تکریم شهدا باشد و کار ویژه‌ای داشته باشیم و بیشتر ترویج فکر و خواسته‌ی شهدا باید باشد .

فرماندار اردکان گفت: یک بانک اطلاعاتی قوی برای پژوهشگران برای شهدای شهرستان اردکان لازم است و جانبازان و ایثارگران هر کدام یک ظرفیت و هنری داشتند باید با خانواده‌های شهدا مصاحبه‌هایی گرفته شود و مشخص شود که شهدا هدفی داشتند که رفتند جان خود را دادند و مشخص شود که یک انگیزه و محرکی بوده و برجسته کردن آن محرک‌ها و انگیزه‌ها خیلی می‌تواند خیلی موثر باشد.

انتهای پیام/ی

شهدا و ایثارگران نماد وحدت ملی هستند

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار