به مناسبت دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا (ع)، نمایشگاهی از تمبر، سکه، و اسکناس در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است

برگزاری نمایشگاه تمبر، سکه و اسکناس در موزه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد محمدحسین یزدی‌نژاد، مسئول گنجینۀ تمبر، اسکناس و سکۀ آستان قدس رضوی  گفت: به مناسبت ایام ولادت حضرت رضا(ع)، سکه‌های مختلفی از دوران ولایت‌عهدی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) که در زمان حیات ایشان یا پس از شهادت حضرت، طی سال‌های 202 تا 204 هجری قمری در شهرهای اصفهان، سمرقند، محمدیه (شهر ری) و فارس ضرب گردیده، در معرض نمایش قرار دارد.

وی به تمبرهای به نمایش‌درآمده در گنجینه تمبر اشاره کرد و افزود: تمبرهای ولادت امام رضا(ع) با تصویر گنبد و مناره، و تمبرهایی با تصویر نقاره‌خانه و پنجره فولاد، در گنجینه تمبر به نمایش درآمده است.

یزدی ‌نژاد بخشی دیگر از این نمایشگاه را مربوط به اولین اسکناس‌های چاپ‌شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: اسکناس‌های بانک مرکزی ایران با مهر نمونه و با تصویر بارگاه حضرت رضا(ع) و مهر روچاپ شیر و خورشید که اولین اسکناس‌های چاپ‌شده انقلاب با مبالغ مختلف است، در گنجینه تمبر و اسکناس در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مسئول گنجینۀ تمبر، اسکناس و سکه ادامه داد: همچنین، تصویر پاکت مهر روز ویژه ولادت امام رضا (ع) که توسط مسئولین شرکت پست جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی امضاء گردیده است، در گنجینه تمبر در معرض نمایش قرار دارد.

وی گفت: این نمایشگاه، تا پایان دهه کرامت، در گنجینه تمبر، اسکناس و سکۀ آستان قدس رضوی واقع در طبقه منهای یک موزه مرکزی حرم مطهر رضوی، پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام//ف.ن

نمایشگاه تمبر، سکه و اسکناس با محوریت حضرت رضا(ع) در موزه آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.