مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی ازبرگزاری سومین جشنواره ملی اقتصاد فرهنگ روستایی در ماه مرداد در اراک خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ کارگروه اشتغال روستایی استان مرکزی با حضور نمایندگان بانک‌ها و بهره برداران در ساوه برگزار و در این جلسه موانع پرداخت تسهیلات بانکی طرح‌های مصوب گذشته بررسی، ۶ طرح جدید مصوب و بررسی بیشتر یک طرح به کارگروه بعدی موکول شد.

فائض پور مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی درحاشیه این جلسه **از برگزاری سومین جشنواره ملی اقتصاد فرهنگ روستایی خبر داد و گفت: این جشنواره در نمایشگاه بین المللی غرب کشور در اراک از هشتم تا دوازدهم مرداد برگزار می‌شود.

فائض پور با بیان اینکه تا کنون ۱۶ استان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کردند، افزود: هدف از این جشنواره معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی روستا‌های استان‌های شرکت کننده است.

وی اضافه کرد: بررسی وضعیت اشتغال در روستا‌ها و معرفی آیین‌ها و سنت‌های فرهنگی روستا‌ها از دیگر اهداف این جشنواره است.

معرفی بیش از ۳۲ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی به بانک‌های استان مرکزی

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی سهمیه استان در تسهیلات اشتغال روستایی بوده است گفت:: از این میزان بیش از ۳۲ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شدند و بیش از ۲۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به مهاجر پذیری ساوه، خواستار توجه بیشتر دولت به این شهرستان شدو گفت:: اشتغال در روستا‌ها زمینه بازگشت و مهاجرت معکوس را در پی دارد.

بهاروند فرماندار ساوه هم با اشاره به همکاری و فعالیت خوب ادارات و بانک‌های عامل گفت:: ۲۲ طرح به بانک سینا معرفی شده و ۶ طرح پرداخت و ۴ طرح در آستانه پرداخت هستند.

بهاروند همچنین از معرفی ۱۵ طرح به بانک پارسیان خبر داد و افزود: یک طرح هم در این بانک در آستانه پرداخت قرار دارد.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.