معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور گفت: ۱۹ میلیون خانوار ایرانی در خانه‌های غیرمقاوم زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور در بازدید از پروژه ۴۹۲ واحدی سلطان‌آباد شیراز با اشاره به اینکه ۱۹ میلیون خانوار ایرانی در خانه‌های غیرمقاوم، کوچک و یا دارای مشکل زیست‌محیطی زندگی می‌کنند، تصریح کرد: ۳ میلیون خانوار اجاره‌نشین با درآمد پایین در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: ساخت مسکن اجتماعی یک ضرورت انکارناپذیر است و بنیاد مسکن آمادگی دارد در این طرح همکاری فعال داشته باشد چرا که اجرای این طرح نقش مهمی در خانه‌دار شدن افراد با درآمد پایین دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور بیان کرد: با فراهم شدن امکانات و آمادگی زیرساخت‌ها ۵۰ هزار واحد مسکن اجتماعی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت کشور ساخته می‌شود.

وی بر ضرورت تلاش مضاعف برای برطرف کردن مشکل مسکن افراد با درآمد پایین توسط همه ادارات و نهاد‌های متولی، تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با پشتوانه حساب ۱۰۰ امام راحل (ره) و مشارکت‌های مردمی اقداماتی خوبی برای ساخت مسکن محرومان و عمران آبادانی روستا‌ها و مقاوم‌سازی مسکن آن‌ها انجام داده است.

معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: از جمله اقدامات دولت در کشور تکمیل طرح مسکن مهر به شمار می‌رود که بخش مهمی از واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های کوچک تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن مهر در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر، ۳۴۷ هزار واحد مسکونی بود، ادامه داد: بخش عمده واحد‌های آن به پایان رسیده و به متقاضیان تحویل داده شده است.

عطاالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن فارس نیز در این بازدید گزارشی از اجرای این طرح ارائه کرد و گفت: برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اطراف شهر‌های بزرگ از سال ۸۵ بنیاد مسکن به ساخت مسکن شهری ورود کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از طرح‌های ساخت مسکن شهری طرح ۴۹۲ واحدی نشاط است که تمام خدمات و امکانات ماز جمله سالن ورزشی، مسجد، فضای آموزشی و اداری در آن پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: ظرفیت این طرح ۳۶ هکتاری ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری است که در فاز نخست ۴۹۲ واحد آن در حال ساخت است.

انتهای پیام/ن

صحبت های معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور در شیراز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.