مشاور رئیس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد چابهار با برنامه ریزی‌ها و اختصاص اعتبارات لازم عزم جدی برای ساماندهی روستای تیس این شهرستان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  اظهار داشت: یکی از مشکلات مردم در روستای تیس بی آبی بوده که منطقه آزاد چابهار در گام نخست برای آبرسانی آن اقدام کرده است.

وی افزود: آبرسانی به روستای تیس بعد از سال‌ها آغاز شده است و امروز نخستین خانوار این روستا از آب لوله کشی بهره‌مند شد.

بانک بیان کرد: بزودی آسفالت معابر، جدول گذاری و بهسازی این روستا با بازگشایی معابر انجام می‌شود و این روستا به یک مکان مناسب برای زندگی و تفریح و گردش تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در فاز نخست آبرسانی به روستای تیس هزار و ۶۰۰ متر انشعابات فرعی و هزار و ۲۰۰ متر طول انشعابات اصلی اجرا می‌شود.

بانک تصریح کرد: هم اینک ۷۵۰ میلیون تومان برای آغاز فاز نخست عملیات آبرسانی اختصاص پیدا کرده است که ۲۰۰ خانوار از آب لوله کشی بهره مند می‌شوند.

مشاور رئیس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: منطقه آزاد چابهار با برنامه ریزی‌ها و اختصاص اعتبارات لازم عزم جدی برای ساماندهی روستای تیس این شهرستان دارد.

وی به حل مشکلات فضای آموزشی، بهداشتی و تکمیل طرح هادی روستای تیس اشاره کرد و افزود: در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه و ساماندهی روستای تیس خواهیم بود.

امام جمعه روستای تیس نیز اظهار داشت: روستای تاریخی و ساحلی تیس در محدوده منطقه آزاد نباید با کمبود فضای آموزشی، آب، برق، نبود آسفالت معابر و اشتغال رو به رو باشد.

مولوی محمدنور حسنی افزود: انتظارات زیادی از دبیرشورایعالی مناطق آزاد برای ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های روستای تیس داریم.

وی از همت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و سایر مدیران این سازمان برای آغاز عملیات اجرایی آسفالت معابر و آبرسانی به این روستا قدردانی کرد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: روستای تیس به عنوان تنها روستای محدوده منطقه آزاد چابهار سال‌ها برای ساماندهی آن وقت کشی و کار چندانی برای توسعه و ایجاد امکانات آموزشی، بهسازی معابر، آبرسانی و برقرسانی انجام نشده است.

حمیدالله بلیده‌ای افزود: این روستا ۶ هزار و ۳۴۸ نفر جمعیت در قالب هزار و ۵۲۶ خانوار دارد که با تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از گذشت بیش از ۲۴ سال از تاسیس منطقه آزاد چابهار خوشبختانه با مساعدت و پیگیری شبانه روزی مدیریت جدید اجرای خط انتقال آب با انشعابات فرعی و اصلی بطول ۵۰ کیلومتر و حجم مخزن سه هزار مترمکعبی از اسفند سال گذشته آغاز شده است.

بلیده‌ای بیان کرد: ۷۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای توسعه و ساماندهی زیرساخت‌های روستای تیس در سالجاری پیش بینی شده است.

وی گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای زیباسازی، ساخت بوستان، آسفالت، جدول گذاری، پیاده رو سازی، بازگشایی معابر، تهیه طرح جامع و تفصیلی روستا، حل مشکلات بهداشتی، آموزشی، آبرسانی و برقرسانی هزینه می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: ساخت خانه بهداشت و پایگاه اورژانس، ساخت کتابخانه، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب، انجام مطالعات مربوط به شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه از جمله کار‌های پیش بینی شده برای اجرا در این روستاست.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار با همت بلند برای ساماندهی و توسعه روستای تیس اقدامات لازم را آغاز کرده و در آینده‌ای نزدیک این روستا مشکلی در بحث فضای آموزشی، امکانات ورزشی، توسعه برق، آبرسانی و آسفالت معابر نخواهد داشت.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: روستای تیس باید به یکی از بهترین مناطق تفریحی و گردشگری این شهرستان تبدیل شود و ساکنان آن هیچ مشکلی در بحث آب، آموزش، برق و آسفالت معابر نداشته باشند.

انتهای پیام/ع

یکی از مشکلات مردم در روستای تیس بی آبی بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار