سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشستی خبری بر پایان بحران آوارگان سوری در مرز‌های اردن تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری در مسکو با تاکید بر پایان بحران آوارگان سوری در مرز‌های اردن، گفت: بیشتر آوارگان به مناطق خود بازگشتند. کمک به بازگشت آوارگان می‌تواند زمینه مشترکی برای همکاری همه کشور‌های درگیر در بحران سوریه باشد.  

زاخارووا افزود: روسیه اقدامات تحریک آمیز از سوی گروه‌های مسلح با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در استان ادلب را بعید نمی‌داند.  

او خاطر نشان کرد: تا شانزدهم این ماه ارتش سوریه توانست کنترل نود درصد از مناطق استان درعا را در دست بگیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: اقدامات مشابه به اخراج دیپلمات‌های روس از یونان بدون عواقب باقی نخواهد ماند.

او افزود: ما بر این عقیده هستیم که مردم یونان باید با شرکای روس خود ارتباط داشته باشند، نه اینکه از اقدامات تحریک آمیز کثیف که متاسفانه آتن به این حوزه کشیده شده است، ضربه بخورند.

بر اساس این گزارش، مقام ارشد روسیه در ادامه افزود: «البته ما درباره سیاست صحبت می‌کنیم و چنین مواردی بدون عواقب باقی نمی‌ماند. متاسفانه روابط دو کشور در حالی به تیرگی گراییده که هیچ راه حل سازنده‌ای ارائه نمی‌شود.»

اوایل ماه ژوئیه، یونان تصمیم گرفت به دلیل آن چه اقدامات غیرقانونی احتمالی علیه امنیت ملی این کشور توصیف کرد، دو دیپلمات روس را اخراج و دو نفر دیگر را از ورود به این کشور ممنوع کند.

انتهای پیام/

نشست خبری سخنگوی وزرات خارجه روسیه

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار