معاون حفاظت محیط طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان از وقوع آتش سوزی در تالاب های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عادل مولا، معاون حفاظت محیط طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان به وقوع آتش سوزی در 3 تالاب هورالعظیم، شادگان و بامدژ طی روزهای اخیر اشاره کرد و بیان داشت: دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی ها چندین شهر خوزستان را را فراگرفت.

وی به وقوع آتش سوزی در تالاب بین المللی شادگان شاره و اظهار کرد: این سومین آتش سوزی در این تالاب در تابستان سال جاری است، ضمن اینکه آتش سوزی ها مقطعی بودن و مهار شدند.

مولا انتشار دود غلیظی تا شهرستان ماهشهر طی شب های گذشته را ناشی از آتش سوزی در تالاب شادگان عنوان کرد.

معاون حفاظت محیط طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان به آتش سوزی بخش عراقی هورالعظیم از 2 هفته گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: قسمت هایی از بخش ایرانی این تالاب نیز دچار آتش سوزی شده بود.

این مقام مسئول اذعان داشت: دود ناشی از آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم به شهرهای هویزه، رفیع، سوسنگرد، بستان، حمیدیه و اهواز سرایت کرده است و شامگاه گذشته نیز به دلیل وزش باد، دود غلیظ این آتش سوزی به اهواز رسید.

وی به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان هویزه برای رسیدگی به مشکلات هورالعظیم اشاره کرد و گفت: مقرر شد امروز چهارشنبه بالگرد آبپاش از ایران برای خاموش کردن آتش در بخش عراقی اعزام گردد.

سید عادل مولا با توجه به اینکه آتش سوزی در بخش عراقی این تالاب است و دسترسی به آن و کنترل اوضاع دشوار است بیان کرد: بالگرد آبپاش با توجه به گرمای هوا و وسعت آتش سوزی نمی تواند راهکار مناسبی باشد و تنها راه حل خاموش شدن آتش، رهاسازی حقابه تالاب است.

وی با بیان اینکه در ستاد بحران خوزستان، تامین بخشی از حقابه تالاب هورالعظیم مصوب شده افزود: اما هنوز سازمان آب و برق خوزستان زمانی را برای رهاسازی آب اعلام نکرده است.

مولا با اشاره به برداشت بی رویه آب در بالادست هورالعظیم، نخست راهکار برای جلوگیری از آتش سوزی را مدیریت برداشت های بی رویه و غیرمجاز دانست.

معاون حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: با توجه به شرایط تالاب های خوزستان اعم از دمای بالا و خشکی، آتش سوزی در آن ها اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/گ

زبانه های آتش در تالاب های خوزستان

برچسب ها: حوادث ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.